Abeceda tvorby MFA webov

Myslím že to muselo skôr, či neskôr prísť. V rámci vývoja môjho pôsobenia na trhu domén, reklamy a marketingu, som logicky pokročil na ďalší stupienok a skĺbil tieto veci dohromady. Tak ako píše aj nosi, treba svoje aktivity diverzifikovať, ak sa to samozrejme dá.

V mojom podnikaní som opísal kruh a znovu som sa dostal viac ku doménam, vlastne teraz s nimi robím asi najviac za posledné dva roky. Príjem zo seo služieb, som zmenil na vstupný kapitál. Čiže krok 1. v mojej abecede : mať vstupný kapitál. Či už domény kupujete a predávate, alebo parkujete, stále je to za účelom zisku, mne sa to darí. Keďže je ale domaining nevypočítateľný, treba sa zamerať aj na iné formy zárobku, podľa toho, kto je v čom zdatný. Ja nie som ani programátor, ani grafik, no web zo šablóny toľko spravím. No a tu vyvstala otázka čo s peniazmi? Či zainvestovať veľkú čiastku do hotového projektu a snažiť sa ho nejako udržať pri živote a pokúsiť sa ešte zvýšiť jeho výnosy, alebo spraviť niečo od piky a menej náročné, kde pád na hubu tak nebolí? Rozhodol som sa, že si zaplávam v mori MFA, presnejšie v tom českom mori, kde sa im naozaj (hlavne vďaka seznamu) darí. Ak sa mi teda bude dariť podľa mojích predstáv, mohol by z toho byť 3., veľmi slušný spôsob príjmu. Snažím sa to však robiť viac na úrovni, a teda robím viac stránkové weby a naviac krížené (tam kde to ide) s affiliate.

Krok 2. : nájsť si svoju cestu, svoje know how (a držať hubu). O tomto dnes presne písal drago a niet k tomu moc čo dodať. Tí, ktorí chodia na webtrh vedia, že neradno na seba upozornovať a prezrádzať svoje nápady. Internet je totiž plný kopírovačov a zlodejov nápadov a takéto prekecnutie vás môže stáť poriadne prachy. Takže, keď už máte vybranú doménu (podľa vášho gusta – info, nekonečne pomlčkovú, brandable, alebo premium dn, s veľkou hladanosťou,..) stačí sa pustiť do tvorby. Tu som naschvál preskočil zrejme tú najpodstatnejšiu časť a detaily, ale to je predsa krok 2. :) .

Krok 3. : aký prístup k tvorbe a monetizácií webu zvoliť? Toto je otázka hodná zlata a je prinajmenšom rovnako dôležitá ako mať svoje know- how pri výbere domény a tvorbe webu. Tam sa delí zrno od pliev.

Tak a ako robíte vy váš 3. krok? Spustíte web a tým to pre vás hasne? Alebo rovnakú pozornosť venujete aj tvorbe odkazov, a vylaďovaniu adsense bannerov pre lepší CTR? Je pre vás lepšie chŕliť weby podľa momentálneho trendu hľadanosti, alebo naopak venovať podstatný diel času optimalizácií a nenechávať to na náhodu, keďže vieme, že návštevnosť (= zárobok) rastie s lepšiou pozíciou. Poznám zástancov oboch smerov, no ja som stále na rozpakoch. Nejak sa mi nechce nechať web plávať niekde na 3. strane seznamu s tým, že veď časom pôjde pomaličky hore sám a ja medzitým spravím ďalších x webov. Na druhú stranu, venovať nadmerné množstvo úsilia alebo kapitálu na nákup odkazov, písanie pr článkov, výmenu, registráciu do katalógov,.. tiež nemusí znamenať úspech. Mne sa tak teraz pomstil google, kde mi padol jeden web do sandboxu, takže si pár mesiacov neškrtne, aj keď tam mám menší type – in. To všetko pri krásnom CTR a dobrých pozíciach na 1.strane výsledkov vyhľadávania. Aj toto je jeden z dôvodov prečo som vsadil na seznam.

17 thoughts on “Abeceda tvorby MFA webov

  1. Zjistíš to podle toho že na tvůj web nechodí traffic na žádne keywords, maximálně na ten doménový keyword, pokud je unikátní.
    Já mám takto jeden web v sandboxu již 13 měsíců..

  2. kusi: nie svoje mfa/affil weby sa snazim drzat v tajnosti, nie su nic extra ale jeden predsa – welnes.sk tak ten je prave v sandoboxe, a aby som odpovedal ako som to zistil jednoducho. V statistikaych velkych prepad zmizli ludia z googlu. Web je zaindexovany ale skratka vypadol z indexu na vsetky spojenia asi to je sposobene masivnym link buildingom.
    deliq: to mi ani nepis, ja mu davam 1, a musi von :)
    inak aj vy vidite na konci reklamu na toma criusa? wtf

  3. Abeceda je to pěkná ale dala by se uplatnit v podstatě na cokoli, nejen na MFA. Každý projekt, který stavím bych měl podobným systémem promyslet, než s ním začnu.

    Diky webtrhu je bohužel těžké dneska něco utajit a vyhnout se kopírovačům. Štěstí je, že kopírovači jsou často lamy, takže nepoužívají sofistikované strategie na zjišťování kdo a jak vydělává. Nejefektivnější je fakt držet hubu i když je to těžké. Často jsem měl chuť pochlubit se na webtrhu na jakých projektech dělám. Ale vždycky jsem to překonal:-)

    A poslední komentář k MFAčkám. Mám pocit, že i přes celý článek je většina českých MFA založena na jednoduchém principu: Projdu statistiky hledanosti na Seznamu -> vyberu zajímavá slova ->vyrobím na to MFA -> monetizuju pres Adsense, Adfox, Etarget atd. také časté jsou affily na invii.

  4. A môžeš sa dostať do sandboxu aj tým že máš na stránke hneď nejaké odkazy? ja napríklad keď spustím nejaký web, hneď tam mám 4-5 odkazov…. Mám pocit že to nerobí dobrotu…

  5. jj reklama na Toma Cruisa je super :) No co doba je zla musia sa asi aj herci propagovat. Inak som rovnakeho nazoru ze treba diverzifikovat a neprezradzat zbytocne svoje know how a projekty, dnes je malo kreativnych ludi, vacsina len kopiruje..

  6. Čudne ze to stavias na sezname, ja som na sezname vzdy niekde na poslednej strane, aj ked na googli ma dava aj na vysoko hladane a konkurencne keywords na prvu stranu. 😛

  7. Nie je nič lepšie ako vytváranie MFA webstránok. Uživateľ sa dostane na stránku s informačnou hodnotou “nula”. A presne kvôli takémuto “odpadu” (a jemu podobnému) sa často krát ľudia nevedia dopátrať relevantných výsledkov.
    No ale čo na tom záleží, veď hlavné je, že to sype nejaké tie prachy a umelo sa zdvíha počet spätných odkazov na ďalšie “top google weby”. Presne kvôli takým ako si ty sa stáva z výsledkov vyhľadávania obrovské smetisko.
    Tieto praktiky pomaly ničia vyhľadávače a možno za nejaký čas budú len plné “SEO” (je rozdiel medzi SEO a “SEO”) a MFA spamu.
    To, čo ťa mohlo v budúcnosti živiť, si paradoxne sám likviduješ tým, že chceš skrátka “viac”.

  8. a mozno paradoxne bude sypat este viac kedze tam bude podla teba vela balastu, ktorym sa bude treba prekusavat. MFA nemaju informacnu hodnotu nula, su plne relevantnych informacii. Tu sa da kontrovat aj tym ze ako vysledky vyhladavania su casto aj fora a blogy kde su dane slova len spomenute, na toto sa mi stazoval moj spoluziak, ktory pozna len boom a pokec, jemu vadi aj toto, mali by sa teda zakazat fora? Seznam ako taky priam nabada na mfa s googlom to je uz tazsie, ale tvoj nazor ti neberiem, je to druhy pohlad, ja mam samozrejme svoj nazor. Beriem to tak ako to je, tak isto ako parkovane domeny a iny druh “kakaneho” biznisu :)
    ps rozdiel medzi seo a seo nie je, rozdiel je len vo vysledku, je jedno ci optimalizujem mfa a chcem byt 1. alebo optimalizujem eshop a ten chce byt tiez 1. kto ma na to vacsie pravo?

  9. Rozdiel medzi SEO a “SEO” som myslel trochu inak. Na prvých pozíciach by mali byť čo najviac relevantné výsledky (aspoň taká bola myšlienka), no práve kvôli abnormálnemu linkbuildingu (či už prostredníctvom kupovaných odkazov, alebo odkazov z MFA či iných stránok) sa tieto výsledky dosť líšia a SEO prestáva byť hlavne o úprave, resp. tvorbe kvalitného obsahu, ale “len” o linkbuildingu, ktorý nie je prirodzený.
    Takže je úplne jedno, či sa optimalizuje pre MFA, pre e-shop, alebo na portál z hornej-dolnej. Ide o to ako sa optimalizuje, ale to je už na inú tému a jediný kto s tým niečo môže urobiť sú samotní tvorcovia vyhľadávacích systémov, ktorí dúfam obmedzia toto “okašlávanie” do najväčšej možnej miery.

  10. no ono to nie je zase tak jednoduche ako to popisujes. Ziskat dobre pozicie nie je urcite len o prelinkovani medzi mfa, a uz vobec nelinkujem z tychto webov na svoje bezne weby. Ako som spominal welnes.sk co nie je podla mfa ale krizenec affil webu kde bude onedlho spusteny affil na welnes pobyty sa vratil zo sandboxu na svoje stare pozicie, takze si google zrejme nemysli ze je k nicomu. Zaujemca tam najde co hlada ci uz cez reklamu(absolutne relevatnu), zadavatel reklamy zase ziska zaujemcu(kto iny by na takyto web chodil a hladal ho) a ako som spomenul bude moznost si zakupit priamo aj pobyty, takze nemyslim ze ten web spada do kategorie nejakeho odpadu. Je to skratka menej obsahovo zdatny webik :) ale to su aj vizitky jednostrankove prezentacie atd, takych stranok je nepreberne mnozstvo a za to ze tam mam 1 blok reklamy si nemyslim zeby mala stranka vypadnut z indexu.
    preto si myslim ze netreba pausalizovat a pouzivas vyraz mfa na vsetko kde je nejaka reklama.
    Kazdopadne som rad za tvoj komentar/e a takyto nazor si tiez cenim pokial je vyjadreny kultivovane bez osocovania a urazok.
    Este co sa seo tyka to je kapitola sama o sebe. Poznam kopec odporcov “umeleho ovplyvnovania “vysledkov vo vyhladavacoch. Ja to beriem opat ako druh sluzby, reklamy, marketingu. Z druheho hladiska sa to da ale brat ako pretlacanie menej relevatnych webov a tu je ta podobnost s mfa, kazdy si sleduje svoje zaujmy, to je sratka biznis. Ked je to niekomu proti srsti nech to nerobi ja na tom nevidim nic zle, pokial je to robene s rozumom, ale aj keby nie je to stale legitimne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>