Aj úspech môže byť na ťarchu

Keď som začínal s podnikaním na internete, vôbec som netušil, že to bude také ťažké a časovo náročné. Po pol roku už pociťujem prepracovanosť a nechuť k práci každý deň, zvášť keď treba zamakať aj cez víkend.

Na začiatku som bral všetky zákazky, nevyberal som si, bral som to za radom. PPC vôbec nepoužívam, tento blog ani novú firemnú stránku, kde oficiálne  ponúkame seo konzultácie, som nijak zvlášť nelinkoval ani nepropagoval. Zákazníci sa chytali na nízku cenu a dobré výsledky, časom som cenu upravil (skoro zdvojnásobil), no aj tak je stále bezkonkurenčná. Zákazníkov však stále pribúda a ja už nestíham.

Spraviť audit je otázkou 1-2 dní, aplikáciu zmien nechávam poväčšine na klinetovi. Tvorba odkazov je však na dlho a vyžaduje veľa času stráveného pri pc. Zatiaľ jednotlivé časti zákazky nikomu neposúvam, ale zrejme budem musieť minimálne registráciu do katalógov. Tu sa však bojím, žeby to bolo spravené zle a škoda veľká, skoro neopraviteľná a toho času zase…. niečo také, čo popisuje aj Mirun.

Veľa času strácam aj s potencionálnymi klientami, kedy sa s nimi dohadujem a dohadujem a výsledok žiadny. Zabitý čas a plno sľubov. Preto uprednostňujem starých klientov, s ktorými si rozumiem a obe strany vedia čo a ako. Ďalšia vec, blížia sa skúšky a už teraz mam nejaké objednávky na služby od januára a ďalšie sa rysujú. Preto rozmýšľam nad dvomi možnými riešeniami.

a) zdvihnem ceny a budem prijímať len zákazky od solventnejších zákazníkov, tým docielim toho, že zákaziek bude menej a ja budem mať viac času sa im venovať. Hrozí však že ich nebude toľko, koľko predpokladám a mohlo by sa to obrátiť proti mne.

b) s cenami hýbať nebudem, len budem klientov odmietať prípadne sa ich snažiť ukecať na iný časový horizont, povedzme o mesiac. Toto by však tiež mohlo mať za následok zlý dojem z jednania a úbytok klientely.

Hold život podnikateľa (rozumej živnostníka 😀 ) je niekedy ťažký. Keď človek nemá čo robiť sťažuje sa a keď je práce zase moc, sťažuje sa tiež. Treba nájsť nejaké rozumné riešenie, kedy budú pekné príjmy a zároveň nijak neznížim dopyt po službách. Skúsenejší poraďte, prosím :)

14 thoughts on “Aj úspech môže byť na ťarchu

  1. Tiez som v podobnej situacii a musim klientov odmietat. Klop klop :)

    Ale pri PPC je to lahsie (mam stanoveny minimalny mesacny objem).

    S cenami opatrne, ak je to tvoja podstatna vyhoda mozes o nu lahko prist.

  2. ahoj tomas :) je fajn ze mas cas aspon pisat na blog… mne pomaly dochadza aj ten…
    v tomto pripade by som ti odporucal volit prvu strategiu – vyssie ceny. solventnejscih zakaznikov a menej zakaziek. solventny zakaznik je pre teba prinosnejsi – vacsinou ak privedie tak privedie tiez solventnych. ty budes mat dobre zaplatene a to bude motivacia lepsie makat = lepsie vysledky = lepsie meno… ten co chce najlacnejsiu sluzbu si najde coskoro ineho najlacnejsieho… a casto su to frflosi a zle sa s nimi jedna…

    drzim palce :)

  3. Priklanam sa tiez k nazoru ostatnym. Ja som bol tiez posledne tyzdne zavaleny mnozstvom prace a tiez som ju nestihal vybavovat sam, tka som si musel najst ludi Teraz pocas Vianoc sa to dufam trocha ukludni, no od Januara to asi bude opat huste.

    Ale vzdy je lepsie ked si mozes dovolit zakaznika odmietnut, ako ho nemat vobec 😉

  4. Opravdu veris, ze kdyz klienta odlozis o mesic, tak pak budes mit vic casu? Ja osobne jsem si to tak taky myslel a nejak mi to porad nevychazi. Respektive jdu opacnym trendem. Stavajici klienti jsou spokojeni, takze zvysuji investice. Dusledkem je to, ze nejen, ze odmitam novy, ale musim nechavat i cast stavajicich klientu kolegum. Mam vyhodu, ze je mam komu predat.
    Na otazku jestli zvysit ceny, nebo si z klientu vybirat doporucuju kombinaci obojiho. Pokud poptavka prevysuje tvoji nabidku muzes si vybirat. Nema cenu otravovat se s klientem, ktery te nebavi a na kterem je prace o nicem, i kdyz plati dobre. Na druhou stranu klient, ktery ma problemy s placenim asi taky neni to prave.

  5. Dakujem za komenty. Ono najhorsie na tom celom su tie tahanice. Klient stale taha nejake info, zaruky, ma poziadavky a znizuje cenu, vyjednava (jasne beriem), ale s tym ze sa s jednym takto taham musim odmietnut druheho a ked ten prvy nakoniec po tyzdni ani neodpise/ nezavola, stratil som 2 klientov, co je celkom bezne. Nastastie je taky dopyt ze sa to da vykryvat. Rad by som sa ale dostal do takeho stadia ze by som robil seo pre par webov dlhodobo a staral sa o ich pozicie povedzme do 10 webov. Prijem stabilny, krasne by sa dalo vsetko naplanovat a zariadit, rutinne maily s klientom, ziadne prekvapenia a nezname, moznost rozvyjat sa v inom smere, pripadne pribrat dalsich zamestnancov a pracu delit nizsie za nejake % z celkovej sumy, az nakoniec by som nerobil nic , krasa :)

  6. zvyseni cen ani prodlouzeni terminu dodani nejsou dobrym resenim! solventni zakazniky jedno nebo druhe spise odradi :o)

    osobne vidim cestu v delegovani jednoduchych cinnosti a procesu i presto, ze je to slozitejsi cesta,…

  7. Ja osobne nemam rad, ked niekto dviha ceny, pretoze si nevie zmenezovat obchod/biznis. Precitaj si nieco o riadeni ludi a komunikacii, a verim ze najdes schopnych brigadnikov ktorych si sam “vycvicis”..

  8. Sorry za OT, ale asi je preklep v texte
    zvojnásobil asi ma byt zdvojnásobil…

    Moj komentar potom mozes zmazat, nie je to kritika, len aj ja som rad ked ma niekto upozorni na preklep 😉

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>