Ako na kvalitný linkbuilding

Linkbuilding, alebo tiež tvorba spätných odkazov. Momentálne táto téma celkom rezonuje. Pretriasaná je ale hlavne po aktualizácii PageRanku (PR), teda zhruba každého štvrť roka. Pre niekoho možno prekvapivé, ale PR nemá veľa spoločného s kvalitným linkbuildingom. Chcete vedieť čo má? Čítajte ďalej!

Stále panuje mýtus, že PR je číslo, ktoré určuje poradie vo výsledkoch vyhľadávania. Kto len trochu vie ako vyhľadávače fungujú vie, že logicky to ani nie je možné, to by bol google, youtube a iné stále prvé :) . PR je len číslo vyvodené podľa známeho vzorca a ako faktor v optimalizácii, má už len nepatrnú váhu.

Na druhú stranu ako podnikavec a zárobkuchtivý človek, som rád, že si to 90% webmasterov stále myslí. Na predaji odkazov sa dá ľahko a veľmi dobre zarábať, či už ide o predaj na vašom webe, sprostredkovanie, spustenie systému pre predaj, affil,…

V skutočnosti, sú to však málo známe a možno smiešne faktory, ktoré majú skutočný vplyv pri tvorbe kvalitných odkazov na pre vaše weby. Pár vám ich prezradím a znovu tak poodhalím zákulisie nami ponúkaných seo služieb.

PageRank

Ako úplne prvotný znak nám dobre poslúži. Nie, neodporujem si. PR vyjadruje mieru počtu prichádzajúcich odkazov, čiže web s vyššou hodnotou ranku bude mať vyšší počet odkazov a teda väčšiu váhu. Chceto však trochu bádať a zistiť odkiaľ odkazy pochádzajú, a koľko ich zhruba je. Je totiž možné, že web má pár kúpených odkazov z webov s vysokým PR a druhý s takou istou hodnotou, ich má oveľa viacej, len s nižšou hodnotou. A tu je ten rozdiel. Chcete získať čiselko pre ďalší predaj, alebo chcete pozície? Podľa tohto sa treba rozhodovať.

Bany a penalizácie

Dôležitá vec pri výbere nákupu alebo výmeny odkazu. Ak je web nejako penalizovaný, ani váha jeho odkazov nebude plnohodnotná. Ban sa overí ľahko. Takýto web nemá PR aj napriek prichádzajúcim odkazom, alebo vypadol z indexu vyhľadávačov, čiže je pre ne nežiadúci.

Návštevnosť

Ak nám nejde o pozície, ale skôr o prilákanie masy ľudí, sledujeme tento faktor. Nie je potrebné písať nič viac, skrátka si kúpime banner. Ani tu však nezabúdame na seo potenciál a pridáme výstižný alt popis.

Umiestnenie odkazu

Pätičkové odkazy majú nižší význam ako odkazy v texte, alebo niekde po boku. Vyzerajú totiž vierohodnejšie (prirodzenejšie), na rozdiel od odkazu v pätičke, kde sa bežne dávajú vymenené/predané odkazy, aby nezavadzali. Viem o čom hovorím, pätičkových odkazov mam cez 150 000 😉 .

Site wide alebo odkaz z jednej strany?

Môj starší článok na túto tému. Taktiež častá chyba kvázi seo expertov. Znovu uvediem ako príklad mojích 150 000 site wide odkazov v patičke phpbb fór. Výsledok nie je ani zďaleka taký, ako by sa pri takom počte čakalo.

Backlinks a iné BL systémy

Neodporúčam kupovať odkazy, kde sú používané tieto systémy. Prečo to je asi jasné, dôvodom sú časté penalizácie a jednoduché odhalenie. Odkazy z takto penalizovaných webov sú bezcenné, pretože google ručne upravil ich hodnotenie.

Neodkazujte na “bad sites”

znížite si tak svoj Trust rank. Google vám bude menej veriť. V tomto však nevidím problém, keďže častým doplnkom pri predaji odkazov je veta, že predajca si vyhradzuje právo takýmto webom odkaz nepredať.

Relevantnosť

Top faktor, na ktorý sa ale úplne bežne kašle. Niekedy je problém nájsť podobne zameraný web na výmenu, takže sa to dá chápať. Je však známe, že odkaz zo stránky s rovnakým, alebo aspoň podobným zameraním má väčšiu hodnotu.

Vek domény

Google má radšej staršie weby s nejakou históriou. Viac im verí.

Keďže ma číta aj veľa čechov, musím po správnosti pripomenúť, že google nie je seznam a veľa vecí pre seznam neplatí. Seznam je však tak “osobitý” vyhľadávač, že preň je zbytočné ísť pri získavaní odkazov až do takejto hĺbkovej analýzy. Verím, že som týmto článkom ukázal, že SEO nie je len milión krát použité slovíčko. Je to ťažšie ako sa môže zdať. Priznajte sa koľkí dodržiavate aspoň polovicu z týchto zásad :) a nehľadíte len na Page rank!

13 thoughts on “Ako na kvalitný linkbuilding

  1. Moje zkusenosti odkaz na bad sites jsou uplne stejne. Jednou mi roboti nabourali system na pridavani komentaru (odkazy na warez a eroticke stranky). Web, ktery mel PR4 sel na PR3 a ted uz rok ma PR0. Neni zabanovany, jen proste diky bad site neni moznost navysit PR (a to jsem linkoval jam blbec a i odkaz je v DMOZ)

  2. To si precitaj este raz, najpr v pises, ze GPR nema vyznam (dokonca pozans jeho vzorec!!!) a potom vsetky doporucenia sa tocia okolo neho – PR0, vyssi PR… nemas vzorec aj na trust rank? 😀

  3. Omlouvam se za OT, ale zajimalo by me jak efektivne prolinkovat weby mezi sebou. Rekneme ze ma clovek cca 22 svych webu. A ted si vytvori novy a chtel by odkaz na tento novy web pridat do tech 22 jiz vytvorenych. Nechce se mu do kazdeho footeru z tech 22 webu pridavat odkaz na novy web. Jde to resit nejak efektivneji, ze by kazdy web mel externi footer ktery kdyz by se zmenil tak by se zmena naraz provedla u vsech 22 webu?

  4. J tej relevantnosti. Keďže stránky majú rank pre nejaké keywords tak je nepochybné, že relevantnými odkazmi rastie rank pre keywords reps. zameranie na stránke čo linkuje. A teda ak je to nerelevantný odkaz tak u Vás používaným keywords nepomáha.

  5. Spyros kde presne pisem rady o PR? Napisal som ze je to prvotny znak, ale napisal som aj ze ma minimalnu vahu a su dolezitejsie faktory na ktore treba hladiet ako na cislo z toolbaru. Ano poznam vzorec pre PR a nie som sam, okrem mna tu je dalsich par milionov ludi a ked sa pozries sem http://en.wikipedia.org/wiki/Page_rank budes dalsi.
    Na trust rank vzorec nie je, je to totiz expresivne vyjadrenie, neda sa merat, aspon nie nejakym toolom. Svoje miesto vsak vo vysledkoch ma.
    Sten prelinkovat weby nie je moc zlozite, ked to chces riesit cez paticku tak si niekde v pspade napis 1x vsetky odkazy a iba ich tam vloz.

  6. Sten: Ja osobne by som odporucil bannerom v headeri, ktory sa bude generovat nahodne. Mas tym zaujimavejsi header pre uzivatelov a nemas zbytocnych 22 linkov na webe.
    Ak ich vsak chces mat vsetky spomenute, vyriesil by som to asi ako je to na zive.cz alebo niekam do boku by som dal dalsie moje projekty: a tam linky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>