Ako som robil SEO

Hneď na úvod musím upozorniť že nepôjde o žiadny zaručený návod. Skôr o tip, ako som dostal stránku na konkurenčné slovo v SERP -e na druhé miesto s minimálnymi nákladmi.

Pred viac ako rokom som kúpil v aukcii slovenskú dvojslovnú doménu. Doména je jednoznačná, ľahko zapamätateľná a hlavne presne pomenováva istú činnosť. Kúpu podporila aj rozumná cena, a preto ma zaujala aj napriek tomu že s podobnou činnosťou nemám žiadne skúsenosti.

Ihneď som na doméne nahodil originálny obsah a nechal zaregistrovať do 30 slovenských katalógov. Ak píšem o obsahu tak to boli celkovo 3 strany originálneho textu. Stránka si následne žila (skôr spala) vlastným životom bez akéhokoľvek zásahu približne 3-4 mesiace, kým prišla prvá objednávka. Nasledovali ďalšie objednávky na danú činnosť a stránka začala získavať spätné odkazy. Od prvého indexovania v Gúgli sa pohybovala okolo 6-7 miesta. Občas vypadla na 10-11, potom sa opäť vrátila na dosah prvej päťky. Po približne roku fungovania stránky som ju pridal do pätičky dvoch katalógov. Skôr na skúšku, čo to urobí. Dnes to je asi 15-16 mesiacov, a stránka je na slušne konkurenčné slovo druhá. (Prvá je autoritatívna stránka, s množstvom diskusií, často pridávaný nový obsah a históriou.) Na druhom mieste sa drží už takmer 2 mesiace ako prikovaná, a to aj napriek tomu, že o toto slovo majú záujem mnohé slovenské firmy a firmičky pôsobiace v danom segmente. Ak píšem mnohé, tak Gúgl pozná minimálne dve desiatky firiem a mnoho študentov a živnostníkov vykonávajúcich túto činnosť, ktorí by sa radi pretlačili vyššie. A nepochybne sa najmä firmy a firmičky o to aj snažia.

Takže si to zhrňme :

  • Doména má v názve presne danú činnosť.
  • Unikátny obsah, aj keď len minimálny.
  • Registrácia do katalógov – v tomto prípade 30 slovenských.
  • A odkaz v toľko preklínanej a opomíjanej pätičke katalógov s presným názvom činnosti = domény.

Výsledok poznáte. Zisk už niekoľko násobne prevýšil vstupné náklady za doménu + registrácie. A výsledok je predsa dôležitý. Alebo sa mýlim ?

Záverom ešte raz (pre istotu) opakujem – skutočne to neberte ako návod, ktorý zaručene funguje, to vôbec nie. Len ako tip, že niekedy môže fungovať ( možno len dočasne) najjednoduchšia a najlacnejšia možnosť.

Ak máte podobné skúsenosti, neváhajte sa pochváliť v komentároch!

7 thoughts on “Ako som robil SEO

  1. Akeho zamerania bola ta domena? A ak mozem vediet, kolko bolo odkazov v päticke katalogov? Pretoze aj na tom dost zalezi, ci je ich tam 5 alebo 50 :)

  2. Čau, mňa by skôr zaujímalo ako konkurenčná bola tá oblasť, lebo niekedy nepotrebuješ ani jeden spätný odkaz na dobré umiestnenie. Skús takú istú istú ministránku umiestniť v angličtine v celosvetovej konkurencii:-)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>