Ako úspešne odštartovať vlastný blog?

V tomto článku zhrniem pár základných bodov, ktoré pokladám za dôležité pre úspešný blog. Základná otázka je: “Čo je úspešný blog?”

Otázka jednoduchá, odpoveď je ale ťažká. Pre niekoho stačí, keď si vyleje dušu na multiblogovacích serveroch (jeden, druhý, tretí, štvrtý), iný vsadí na vlastnú doménu. Smerodatný je cieľ blogu. Treba si uvedomiť, čo by malo byt cieľom vašeho blogovania. Vyjadriť názor (uľaviť si? viď. blogy na sme), alebo pravidelne pridávať články  z tématických oblastí, ktorým sa venujete, ktoré vás bavia a ktorým rozumiete. Vačšina ľudí, ktorí budú blogovať pravidelne, aj tak raz bude chciet vystúpiť z davu a preniesť svoje ego na vlastný piesoček, kde si budú určovať svoje pravidlá. Mnohí, (vrátane mňa) to spravili aj z marketingového hľadiska, prečo nechať zarábať na vaších názoroch druhých, keď ich môžete predávať sami?! Takýchto dôvodov, prečo mať vlastnú doménu je veľa, no nie všetci majú čas a chuť na pravidelné blogovanie.

Ako som už vyššie naznačil, treba písať zaujímavo, pravidelne a najlepšie sa pohybovať vo vybraných oblastiach, v ktorých ste doma. Jedine tak môžete zaujať čitateľa, aby sa ešte vrátil. Napríklad mňa absolútne nezaujímajú články o politike, ktorými je vybrali.sme úplne prepchaté, a preto také blogy ani nehľadám.

Doména=indentita.

Doména v tomto prípade funguje ako meno, podľa ktorého si vás druhí pamätajú. Vhodný výber domény, vám pomôže byť zapamätateľný, pretože väčšina surferov nehľadá blog podľa mena, ale podľa domény.

Menej je viac.

Pri písaní blogu si vyberte pár oblastí, o ktorých písať vás bude baviť. Ukážte, že sa v problematike vyznáte a že máte čo ponúknuť vaším čitateľom. Neberte si väčšie sústo aké zvládnete, tým môže utrpieť vaše renomé. Ako príklad uvediem pár blogov, ktoré sú zamerané na jednu, dve oblasti a sú veľmi úspešné. Seochat, Synopsiho blog, Dragov blog a iné.

Využitie blogu pre vlastné potreby.

Aj keď som to neplánoval, blog som začal aj ja použivať na self promo, teda propagáciu seba a svojích seo služieb a svojích projektov. Začiatky boli ťažké, ale myslím si, že sa to zlepšuje aj podľa komentárov, či mailov, ktoré mi chodia. Zrejme moje články (niektoré) majú hlavu a pätu a majú čo ponúknuť.

Komercia či nie?

Je na zvážení každého blogera, či chce viesť svoj blog komerčne, alebo nekomerčne – len pre zábavu. Ja skôr blog používam ako podporný prostriedok svojích aktivít a aby som prípadným klientom dokázal, že viem čo ponúkam a viem čo robím a čuduj sa svete funguje to (neplačte závistlivci :P)! Nie všetky formy zárobku, ktoré som aj tu prezentoval, som skúšal, alebo skúsil a  po čase vyhodil, pre ich slabú schopnosť priniesť zisk.

Počúvať a analyzovať.

Dve veľmi dôležité činnosti. Skúmaním vlastného blogu zistíte, ktoré članky mali najväčší ohlas, ktoré oblasti sú momentálne in a naopak, o ktoré články sa nik nezaujímal = nekomentoval. Z tohto si vie potom každý vyvodiť dôsledky sám pre seba.

Samozrejme, je ešte kopec vecí, ktoré treba zohľadniť, Ja som sa snažil vybrať tie, ktoré z môjho pohľadu sú najdôležitejšie a zároveň veľmi individuálne. Ešte menší súpis rád, ktoré tiež môžu zavážiť pri rozbehu projektu:

  • nezabudnite záložkovať, kľudne aj cudzie blogy, autori vám to môžu oplatiť.
  • články píšte pravopisne správne a s logickým členením, pôsobí to profesionálnejšie.
  • blog nezačínajte s otravnou reklamou, je to najhorší možný krok ako začať blogovať.
  • odkazujte na druhé blogy, stránky, projekty – pomôže vám to vo vyhľadávačoch a nájdete si nových priateľov, ktorí na vás tiež odkážu = väčšia návštevnosť.
  • používajte termíny a výrazy, ktorým aspoň na 99% rozumiete a berte ohľad aj na menej skusených a výrazy vysvetlite.
  • používajte RS (redakčný systém) ktorému rozumiete, pre blog odporúčam jednoznačne wordpress.
  • nespamujte druhé blogy blbými komentármi, len za účelom získania pozornosti a návštevnosti.
  • nekopírujte články, ani myšlienky druhých ( v poslednej dobe je na nete kopec ludí, ktorí píšu o tom istom dookola, preberajú články bez pridania vlastnej pridanej hodnoty).

Asi toľko z môjho pohľadu, určite ocením aj vaše názory a skúsenosti ako starších blogerov v diskusií.

PS. ak som vám vnukol nápad prejsť na vlastnú doménu, v prípade záujmu odpublikujem návod ako som to spravil ja, aj s presmerovaniami.

10 thoughts on “Ako úspešne odštartovať vlastný blog?

  1. nespamujte druhé blogy blbými komentármi, len za účelom získania pozornosti a návštevnosti.

    Tak to si mi spravil škrt cez rozpočet.
    komerčné či nekomerčné – spočiatku nekomerčné, nech si ľudia zvyknú a potom oželú za dobrý content aj nejakú reklamu.
    Bez domény ani na krok. Prvú 2k UIP/day adult stránku som stratil kôli multuiblog systému, ktorý jedného dňa skončil.
    Píšete dobre, používajte social bookmarking, spravite si konto a vždy si pridajte jeden HIT za seba pre každý nový článok. Pár ľudí Vám vždy dôjde, ale možno niektorý zahlasuje a postupne sa Vám obec návštevníkov z daného systému zvýši a aj efektivita bude vyššia.

  2. tak samozrejme pridat neskor reklamu v primeranom mnozstve nevadi, spamovat ale druhe blogy vadi, ja si to napriklad vsimam a takychto komentatorov zamietam vid seokuin, mojipod mojerecepty a podobní, hlavne mam pod koment body taku malu klauzulu:”Berte na vedomie, že môj blog nepoužíva reláciu nofollow v komentároch, a teda komentáre, ktoré budú poslané len za účelom získania spätného odkazu, či návštevnosti nebudú schválené, preto odporúčam ako Nick vložiť meno a nie názov domény, či kľúčové slovo, inak neručím za schválenie komentára.”

  3. Pekne zhrnuté. Dodal by som len k bodu, že prečo začať písať najskôr na veľkom blogovacom systéme a až potom prejsť na vlastnú doménu:

    Na veľkom blogovacom systéme, ktorý má veľkú návštevnosť sa dá urobiť obraz, ako ľudia vnímajú tému článkov. Podľa toho sa dá vyprofilovať a odísť na vlastnú doménu. Niekoľkí budú nasledovať tieto kroky a tým sa zaručí čitateľská základňa.

  4. Kusi nenarazal som na teba :), v poslednej dobe ale na akom blogu som bol aj ked som ho nepoznal a dostal som sa tam naprikla cez google vsade som vidiel komentare od niektorych ludi a to ma iritovalo a najlepsie ked pod jednym clankom bolo 5-6 komentarov od neho
    Co sa tyka tych blogovacich serverov samozrejme maju aj svoje vyhody a to v podobe navstevnosti tu si ale mozete kludne zabezpecit zalozkovanim a ak pisete azujimavo ludi sa vratia

  5. No keď sa tú piše o comment spame, tak som samozrejme ožil 😀

    Ono u blog systémov má človek často lepšie možnosti pre keywords a zdá sa mi, že sa započítava aj vek domény pre SEO, takže aj subdoména má lepší úspech.

  6. jejeeeej mooc ďakujem za rady odskúšam, uvidím, napíšem. Aj ja mám wordpress blog funguje AŽ jeden deň a pridávam články z vlastnej skúsenosti. A moja dómena už v Googli zaplní 1 a pol stránky :D:D stáva sa zo mňa celebrita hehee :D:D no ok som odveci nevadí 😀 ešte raz dík za rady, využijem.:D

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>