Aktualizácia firemného webu

Je nedeľa a nič sa nedelá. Aj ja som si zvykol cez víkend nepracovať, je to tak lepšie, hlavne na nervy. Pozeral som ale výsledky v google a dostal som nápad na aktualizáciu firemného seo webu.

Ako som už pár krát napísal o firemný web sa nestarám, ani ho neaktualizujem, len sem – tam pridám nejakú referenciu. Keďže mám zväčša starých zákazníkov a nových moc neberiem, neprišlo mi to ani moc dôležité. Väčšina nových zákazok prichádza cez moj blog a začínajú nejak takto:

Dobrý den,

velmi mne zaujaly Vaše stránky http://www.svetdomen.sk/. atď, atď

Ale keďže sa nájde pár výnimiek, chcem aby aj seocentrum vyzeralo ako solídny web, ktorého majiteľ vie čo robí (sranda, že ešte nemám prepísanú doménu – pepe švihaj :) ). Tak som upravil referencie, v rámci možností mojích znalostí html.

Dnes som teda pozeral pozície na niektoré slová a zistil som, že pár webov sa prepadlo o pár prečok a ako referencia už nemusia byť zaujímavé, možno práve naopak. Ďalším dôvodom prečo som robil úpravy je zaznamenanie momentálnej pozície screenom, ktorá je vplyvom optimalizácie a nie ďalšími úpravami majiteľa webu, či niekoho iného, napríklad aj iného seo konzultanta, či programátora. Samozrejme úpravy nemusia byť len pozitívne a ľahko môžu znehodnotiť mesiace mojej práce. Taktiež netreba zabúdať, že seo, tak ako aj iné formy reklamy (ppc, bannery, odkazy, nákup trafficu,..), nie je trvalé, ale jeho trvanie závisí od mnohých faktorov. Výhodou optimalizácie je práve najdlhšia účinnosť. Ak však ide o konkurenčné odvetvie, alebo iný konkurent začne optimalizovať svoj web, je dosť veľká pravdepodobnosť, že váš v serpe preskočí. Preto stále tvrdím, že pri optimalizácií je nielen dôležité sa dobre umiestniť, ale tam aj vydržať. Samozrejme zadarmo to robiť nebudem :) , a drvivé percento klientov skrátka nechce dávať ďalšie financie, veď na čo aj, sú už prvý, cieľ je splnený. Lenže, pre trvalé  pozície je doležité získavať stále nové a nové kvalitné odkazy a reagovať na zmeny robené konkurenciou. Keď sa toto nedeje, je to len otázka času, kedy účinok optimalizácie čiastočne vyprchá (expirácia kúpených odkazov) a k poklesu môže dôjsť. Preto aj poskytujem priebežné seo, ako som to nazval, záujem však nie je. Snažím sa to teda klinetom kompenzovať masívnejšou tvorbou trvalých odkazov, ktoré sú síce na stálo, ale časom aj tak zapadajú v štruktúre webu hlbšie a taktiež ích účinok mizne.

Preto je z môjho pohľadu lepšie zachytiť a vystaviť ako referenciu aktuálne pozície a výsledky vo vyhľadávačoch (zároveň je jasné aký bol výsledok a na aké slová), ako tam nechať len url webu a nejaký popis s tým, že návštevník nemusí zistiť na čo sa daný web optimalizoval a jeho pozície už môžu byť znehodnotené dlhou nečinnosťou, alebo činnosťou niekoho iného.

4 thoughts on “Aktualizácia firemného webu

  1. Celkom zaujimavy clanok. Asi vacsina ludi si to mysli, vratane mna, ze priebezne seo sa neoplati :) . Samozrejme zalezi o aku stranku ide, ak o velku, teda ako ten pneudom a podobne, firmy by si mali dat zalezat aby sa udrzali na prvom mieste, teda ak maju z google dost traffiku a nasledne aj zakazok.

    No ak ide o web mensi, alebo menej dolezity, popripade mensiu firmu a menej konkurencny keyword, priebezne paltit zato netreba.

    Pre teba by to bolo lepsie, asi mat stale peniaze za pracu, o ktorej vies co obnasa. Avsak myslim ze potom by ta tvoja praca bola jednotvarna a nezaujimava 😀 .

    Taktiez ak nahodou klient padne, tak padne o 3 mesiace, alebo o dlhsie obdobie a viac sa im vyplati potom si tvoje sluzby znova zaplatit. Lepsie zaplatit raz ako paltit cele tri mesiace, este ktomu ak bude optimalizacia len na jeden keyword ktory padol a docasne napriklad druhe miesto este nieje vobec hrozne :)

  2. ano dost to zalezi ako si spomenul od konkurencie a velkosti webu. Ono moje sluzby su dost specificke, mam nizke ceny a nechavam si platit za vysledky. Niektori podpisu zmluvy na niekolko mesiacov a dostavaju peniaze aj ked je uz hotovo, iny zase beru brutalne peniaze (eura) za pracu ktoru robim ja za zlomok. Nie vzdy sa vsak oplati platit si sluzbu znova ako nejaky udrziavaci poplatok par desiatok- stoviek € mesacne. Zase musim chapat to ze pad pozicii= nizsia navstevnost a nizsie zisky. A tie rozdieli medzi 1-5 miestom su dost velke a to nehovorim o 10+ kde uz niekto ani nezabludi, sam to vidim na svojich webikoch.

  3. Nebyť toho nášho skostnatelého SK-NICu, tak máš doménu už dávno prevedenú, ale neboj, ja sa rozhýbem :)

    Inak odporúčam na stránke s referenciami uviesť aj o aké keywordy sa jednalo, nech netreba zobrazovať tie screeny.

  4. viem na teba je spolah (ked ti to pripomeniem 😀 )
    No zrejme aj doplnim len som to tam nechcel vsetko pisat ze kw, pozicia vyhladavac, jazyk , uzivatel co ma trochu rozumu vsetko najde na tom screene, ale tie kw zrejme doplnim

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>