Aký je skutočný rozdiel medzi seo agentúrami?

Ako sa internet rozširuje, pribúda webstránok, zväčšuje sa aj konkurencia. Ako isto viete, podnikám v obore optimalizácie webstránok. Tu konkurencia za posledné roky naozaj narástla. Sú to desiatky až stovky agentúr, freelancerov, aj detí (ktoré nemajú skúsenosti, ani vedomosti, ale majú nízke ceny) a títo všetci sa bijú o klientov. Sledujem trendy aj konkurenciu a neustále sa snažím inšpirovať. Zo začiatku to bolo dosť tažké, ceny som mal skôr nižsie, ale trhový mechanizmus som nekazil. Postupne ku mne začali prichádzať zákazníci vo väčšom množstve a teraz som naozaj spokojný, teda aspoň to som si myslel až do včera, ale o tom nižsie. Ceny postupne zvyšujem (podľa okolností), klientov si vyberám, práca ma baví.

Za svoj najväčši benefit považujem to, že sa špecializujem čisto a len na seo. Poskytujem len seo služby, nerobím PPC, nerobím SMM, webdesign. Neuznávam agentúry, ktoré ponúkajú všetko čo sa len dá, zrejme len kvôli tomu, aby boli IN, ale výsledný efekt býva skôr OUT. Tak nejak to popísal aj Martin v článku, ktorý mal veľký ohlas.

Včera som narazil na jednu novú agentúru, ktorá je skôr len pretransformovaná. Hovoria, že nerobia low cost, ale len prémiové veci. Po tom čo som včera čítal, by som však povedal, že nerobia prémiové veci, ale majú prémiové ceny. Robiť pre veľkých klientov ako sú banky, poisťovne, alebo štátne weby má niečo do seba. Optimalizovať na dve slová, ktoré nie sú v obore vôbec konkurenčné a už vôbec nie hľadané. Zaradil by som ich do long tail, a pýtať si za to tisíce € je (ani neviem ako to nazvať) asi chybou zadávateľa. Na druhú stranu im závidím, prepracovať sa k finančným obrom, ktorým nevadí pustiť žilou, pričom ROI musí byť mizerné. Ale možno toto je ďalší stupienok kam by som sa časom mohol pohnúť, také jemné odrbávanie klientov, alebo nie? :)

V zahraniči, kde je samozrejme ešte väčšia konkurencia sa hovorí, že dobrá seo agentúra vás nehľadá, vy si nájdete ju. Podľa mňa 100% pravda, pretože kvalitná agentúra má práce dosť, má meno, má výsledky a nemá dôvod vám posielať maily (teda spam), kde píše aká je dobrá a lacná. Keby to tak bolo, neposielali by tie maily.

14 thoughts on “Aký je skutočný rozdiel medzi seo agentúrami?

  1. Nevidím nic špatného na tom, že se agentura věnuje více formám online propagace. Přece jenom u velkých projektů je SEO trochu málo a být jedničkou na trhu chce víc. Je však rozdíl v kvalitě poskytovaných služeb.

    Dostat se ke státním zakázkám není vůbec jednoduché. Sice občas jsou nějaká výběrová řízení, ale ke většině zakázek má přístup jen omezená skupina firem. U státních zakázek není důležitá kvalita provedení nebo ROI. Nejdůležitější je splnění zadání. A v zadání zásadně není nic o tom, že by ten projekt měl vydělávat nebo být rentabilní.

    Myslím, že dobrá SEO agentura má především výsledky. Pokud budu chtít zjistit, jestli je nějaká agentura dobrá, tak po ní budu chtít reference z podobného projketu, jako chci mít já. To znamená, že když chci rozjet portál o bydlení, tak mě nezajímá, že má agentura v referencích velké e-shopy. Stejně tak, když chci rozjet výkonostní marketing na e-shopu, tak mě neuspokojí reference agentury obsahující bankovní weby.

  2. ked mam pravdupovedat tento nazor ma trochu sklamal. Podla mna by malo byt moralnou povinnostou dat aj mozne varianty minimalne na posudenie aby tam nejaky ROI bol. Na co su mi pozicie ked z toho nic nebude. Toto mi pride ako necestne, nieco ako predavat free sablony. Ved predsa ked v tom clovek vie dobre chodit vie posudit ci sa oplati optimalizovat na spojenia take ci onake, ked je klient v omyle, musi sa minimalne dat alternativa, ak aj napriek tomu bude trvat na svojom bud sa to spravi tak ako chce, alebo sa zakazka odriekne. Su predsa nejake moralne veci, ktore by sa mali dodrziavat ako je optimalizovat naraz iba 1 web z oblasti, teda nejaka forma lukrativnosti, zachovanie tajomstva, atd.

    Agentury sa sice mozu venovat viacerym veciam zaroven ale musia mat na to ludi, o 2-3 ludoch sa neda obsiahnut cele portfolio sluzieb, ako to bezne vidame. Spoliehaju sa na to ze zakaznik je uply laik a nerozozna ci je kod kvalitny, ci je deisgn tuctovy a podobne.

  3. Ja by som trosku zapolemizoval s vetou: LV zahraniči, kde je samozrejme ešte väčšia konkurencia sa hovorí, že dobrá seo agentúra vás nehľadá, vy si nájdete ju.”

    Nie je to take jednoznacne. Predstav si, ze mas napriklad hotel a chces mat viac hosti z internetu, ako by si postupoval, ak nevies, ze exstuje nejake SEO etc? Ako oddelit zrno od pliev. Not easy.

  4. tak vacsina tych co nic nevedia vsadzaju na PPC. Ja mam skoro vsetkych zakaznikov takych ze chcu zvysit navstevnost po 1.x alebo uz im to niekto robil, ale dopadlo to zle. No a teraz sa mi to uz zacina tocit a spokojni zakaznici chcu seo na daslie weby.

  5. Ja si myslím, že fráza : “Dobrá Seo agentúra vás nehľadá, vy si nájdete ju” nieje moc vhodná hlavne na slovenský mierne zaostalý trh. Ak mám nejakú firmu a dám si niekde spraviť stránku tak nemusím ako laik vedieť ako ďalej a ak sa vtedy ozve nejaká agentúra tak má z polky vyhrané ak nieje úplne vymletá alebo je klient úplne vymletý.

  6. Co konkretne te zklamalo? Ze u statnich zakazek neni treba resit ROI? Mozna proto, ze s takovyma zakazkama nemas zkusenosti. Ucelem statnich zakazek je utraceni penez, ne nejaka ucelnost. Pokud zacnes resit u statnich zakazek ROI, tak se dostanes do problemu.

    Ve dvou az trech lidech se cele portfolio sluzeb v internetovem marketingu asi zvladat neda. U nas na velkych projektech dela zaroven tak 5 az 7 lidi.

  7. No ale vieš ako to chodí, veľké (príp. štátne) zákazky majú už dopredu danú dodávateľskú spoločnosť. Žiaľ na Slovensku nestačí byť len jedinečný odborník, treba mať hlavne kontakty. Dokonca je tam úmernosť, čím väčšie kontakty tým väčšie zákazky :-)

  8. štátne firmy utrácajú nehorázne peniaze, ktoré tečú ich “priaznivcom” . Web stránka za 250 tisic, ktorú by iná firma spravila za 100 tis maximalne. Pozrite sa, skoro všetky ministerstva beru riesenia od jednej firmy, aj ked je kazdemu jasne ze su nadhodnotene ale nikomu to nevadí.

    Co sa tyka Slovenskeho trhu, pokial “nespamujes” so svojou ponukou, klientov tazko ziskas. Nie kazdy si uvedomi vyhody SEO, SEM, a podobne. Kazdy si len povie ze su todalsie vyhodene peniaze. Ked im povies o PPC tak Ti povedia: Ja som cital na nejakom fore, ze su to vyhodene peniaze a su to klikaci… a podobne

    Co sa tyka firiem co ponukaju vsetko. Co je na tom zle? Ak maju na kazdu cinnost odbornikov, preco by nemohli poskytovat vsetko? Proste poskytuju full servis v oblasti online reklamy a SEO. Nevidim na tom nic zle, prave naopak. Jednej firme zverim vsetko a nemusim komunikovat osobitne ohladom SEO, SEM, reklamy a podobne

  9. uz sa to tu trochu zvrhava mimo clanku. Ohladne statnych zakazoch to bolo len tak btw, dobre viem ako to chodi, ale podobne sa chovaju aj velke financne zabezpecene firmy, tiez im nevadi dat 10 000 za to co by iny spravil za 1000€ v rovnakej kvalite, ci uz ide o web, seo, ppc, atd.

    Co sa tyka zaberu firiem je to ok ak maju na to ludi, ale nie je mozne aby firma o par ludoch malo kvalitne sluzby ked sa jeden clovek venuje 3-4 zameraniam, sam to vidim na sebe ze ked mam viac zakazok naraz, tak si neviem predstavit zeby som robil este dalsie veci okolo, urcite by utrpela kvalita.

    samozrejme vas nazor vam neberiem nech uz je akykolvek, ja mam na toto tiez svoj ktory sa asi tazko zmeni.

  10. Nevidím najmenší problém v tom aby veľká firma pokrývala všetky služby spojené so svojou činnosťou – ak to robia kvalitne. Ako zákazník predložím zadanie a zaujíma ma výsledok. Či na tom pracuje jeden človek od nevidím do nevládzem, alebo tím 10 ľudí, prípadne či službu outsourcujú, mi môže byť jedno. Podstatný je z môjho pohľadu výsledok. Ak sa mi pokazí auto, nehľadám v zlatých stránkach klampiara, autoelektrikára, prípadne lakerníka. Idem do servisu, kde mi auto spojazdnia. Personálne záležitosti nechávam na nich, tie nech si riešia sami.
    Čo sa týka štátnych zakázok, podstatou je “cashback”, ktorý sa pohybuje od 20-30%. Ak nie si ochotný prijať tieto pravidlá, nečakaj že by si mohol uspieť.

  11. Tomas, zober si to ale z ineho pohladu, bankam a velkym firmam absolutne nezalezi, ci je to rentabilne a nad ROI nerozmyslaju. Im staci, aby to skratka bolo a boli viac v podvedomi. Myslis, ze reklamna kampan na ruzovych kuklacov bola ziskova? Urcite nie, ale teraz je Union viac v podvedomi, im ide najmä o to.

    Btw, co sa tyka one-man show, ano, tak sa to neda, ak je vsak jeden programator, jeden grafik, jeden marketing konzultant/ppc expert a jeden z oboru SEO, uz sa to nijak uzivit da :)

  12. Tazko mi je reagovat pretoze nechcem dat priamy odkaz tam na co som v clanku narazal, tam neslo ani o roi ani o viral, vlastne enviem o co slo, len viem ze to boli a budu vyhodene peniaze. Viral ruzovi kuklaci nebol stavany na to aby priniesol novych zakaznikov, podla mna doteraz 90% netusi o com tam ide.

    Inak kusi asi ako jediny pochopil tu cast s pokrytim vsetkych marketingovych aj nemarketingovych sluzieb. Ide o to mat na to ludi, schopnych ludi, inak kvalita pokrivkava.

    Komentare sa uz zvrhavaju dost mimo, cielom clanku nebolo upozornit na safarenie majetku statu v online oblasti, je jasne ze stat mina pretoze te peniaze su ludi, nie uradnikov, nie ministrov, ale firmy by sa mohli chovat inak, ale nechovaju, preco to neviem. Banky okradaju ludi o centy ale ked ide o banalnu vec nie je im luto vyhodit tisice € bez vysledku a ucinku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>