Budúcnosť parkovania domén

Keď tak prechádzam rôzne články o parkovaní, ale aj celkovom monetizovaní domén, stotožňujem sa s názorom, že parkovaniu low traffic domén pomaly odzvonilo.

Najkôr pre začiatočníkov:” Čo je to vlastne parkovanie domén?” Pod týmto pojmom sa rozumie presmerovanie nameserverov, reps. DNS na jednu z mnohých parkovacích spoločností. Návštevníkom sa tak zobrazia pomerne relevantné reklamy vzhľadom na obsah, ktorý by očakávali na danej doméne. Celý fígeľ (trik) je v tom, že na danú doménu je tým padom zakázané odkazovať cez živú url. Daná doména si musí vystačiť s tzv. type-in trafficom, teda priamym zadaním adresy do vyhľadávača.

Skôr ako parkovanie týchto málo navštevovaných parkovaných domén, sa viac oplatí vytvoriť malú, jednoduchú, statickú stranku, ktorú je možné neskôr monetizovať roznymi spôsobmi. Pre príklad ich niekoľko uvediem:

Takéto minisite majú potom väčšiu možnosť si zarobiť aj napriek malej návštevnosti, ktorá by mesačne na parkingu priniesla pár dolárov. Samozrejme, všetko závisí na tom, koľko ste ochotní sa tomu venovať (budovanie vysokého GTPR, zvyšovanie návštevnosti, tvorba obsahu,..).

Treba však na druhú stranu povedať, že domén na parkovanie už nie je veľa, svetlou výnimkou možu byť napríklad aj naše .sk domény, ktorých je ešte kopec. Potom, ale do toho vstupujú aj iné faktory, ako cena za sk traffic, ale najdôležitejšie je zameranie domény. Vysoko platené slová sa stále oplatí parkovať, je však na uváženie, či by aj tie ako stránky nezarábali niekoľkonásobne viac. Jeden podstatný faktor, ktorý som zabudol uviesť, je stále klesajúci dolár.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>