Čo sa udialo na slovenskej doménovej scéne za posledné dni?

A veru bolo toho dosť. Možno sa to zdá len mne, ale vidím značné oživenie nie len na trhu s (sk) doménami, ale aj na trhu webov. Spomeniem len pár väčších aj menších obchodov a na záver jeden tip pre sk domainerov. Tak poďme na to.

Jeden z mojích obľúbených a zároveň jeden z mála IT magazínov (aj keď prepchatý reklamou), podctivo informuje o väčších aj menších zmenách na trhu. Primárne určite nie za účelom upozornenia na zmeny majiteľov domén, ale z pohľadu prevahy na trhu medzi zoznamom, smečkom a azetom.

Časť sme, resp. presne 50%, odkúpila spoločnosť Media Group Rheinische Post, ktorá napríklad v čechách vlastní Mladú frontu. Určite dobrá investícia, keďže smečko je jeden z top hráčov na trhu. Škoda len, že je jednostranne zameraný proti socialistom a nepôsobí to veľmi objektívne. Ale politiku sem nemiešajme. Aby bol článok ucelený spomeniem len v krátkosti doménové šachy sme.sk. Kúpilo domény primar.sk, vii.sk, a tiež natankuj.sk.

Známy a hojne používaný portál mestskej HD imhd.sk (podľa toplistu 42 000 návštev denne) a tiež mhd.sk, boli presmerované pod hlavičku zoznamu. Taktiež tam pribudol merací kod návštevnosti, ktorý patrí zoznamu. Presmerovaná je aj doména calendar.sk. Toto je jasná tendencia šplhať sa hore na rebríčku návštevnosti. Zoznam nedávno spustil nový web feminity.sk, ktorý má byť mužsko-ženský magazín. Naopak veľká strata bol odchod reality.sk a na koniec treba spomenúť aj zmenu v obore počasia. Odchod od meteo.sk a zrejme presun na shmu.sk (hydrometeorilogický ústav).

Teraz zase k azetu. Jednotka na trhu tiež nakupovala zaujímavé domény. Ako som spomenul zoznam odíde od meteo.sk a naopak informácie odtiaľ začne preberať azet. Aká náhoda, že :) .

Spoločnosť si kúpila i doménu Autobazár.sk, na ktorej v decembri spustila motoristický projekt s orientáciou na špecializovanú inzerciu súkromných osôb aj autobazárov. Získal aj doménu auto-moto.sk či automoto.sk. Z ďalších akvizovaných domén ide o Diva.sk, bazar.sk, ministerstva.sk a urady.sk. Pri posledných dvoch Gogolák vylučuje, že by išlo o projekty s podporou štátu, ďalšie informácie firma tají.

Azet si z domén kúpil ešte pokec.com, aby si „zabezpečil pozíciu v danom segmente a zabránil špekulatívnemu používaniu značky Pokec.“ Posilnil tiež podiel vo firme vydávajúcej spravodajský server Šport.sk. Po novom vlastní 66 percent, v minulosti to bolo 33 percent.

Aby som pripomenul, doteraz bol zoznam.sk 1. v návštevnosť, no len nedávno po odchode a presune bulvárnej časti na svoju doménu cas.sk pozíciu stratil.

Páči sa mi tendencia trhu robiť niečo viac ako len zvyšovať návštevnosť hl. domén a subdomén. Čo sa mi ale vôbec nepáči je presmerovávanie kvalitných, dobre zabehnutých projektov na subdomény. Aký je dôvod? Veď merací kód sa dá vložiť aj na samostatnú doménu. Ak to bude takto pokračovať o chvíľu bude všetko .azet a .zoznam.sk. Takéto tendencie som nikde vo svete nepostrehol. Skôr ako snahu o posilnenie značiek, by sa mali snažiť výraznejšie nezasahovať do rozbehnutých a navštevovaných portálov, a robiť len minimum zmien. Pochybujem totiž, že toto je tá správna cesta. Ani microsoft by neurobil to, žeby yahoo skončilo na yahoo.microsoft.com.

Aký je váš názor? Teším sa na komentáre. (hmm…a to mal byť jeden z tých kratších článkov…). Je a skoro som zabudol na ten tip. Domainer.sk v poslednej dobe zažíva nájazd poľských domainerov, ktorí očividne majú záujem investovať do slovenských domén. Nebránia sa investovať veľké peniaze, za ktoré by sa kupec z tunajších pomerov hľadal len veľmi ťažko. Pocítil som to na vlastnej koži, keď som behom pár okamžikov predal svoju, len nedávno nadobudnutú doménu hostely.sk. It was such a good deal.

16 thoughts on “Čo sa udialo na slovenskej doménovej scéne za posledné dni?

  1. Super, takýchto článkov by mohlo byť viac :) Inak čudujem sa predchádzajúcemu majiteľovi autobazar.sk, že za celé tie roky tam nevydevelopil žiadny poriadny projekt. Medzičasom zabrala miesto na trhu Autovia a mám pocit, že toto odfláknuté azet čudo to tiež nebude mať ľahké. Autovia je proste právom jednička 😉

    Inak prečo považuješ presmerovanie na subdomény za zlé? Neobhajujem to, len ma zaujíma Tvoj názor.

  2. nezda sa mi spravne a ani rentabilne kvalitne domeny, za ktore sa v zahranici platia miliony a stavaju sa na nich uspesne projekty, casto aj nadnarodne, aby boli presmerovane na domenu so synonymom chatu, alebo novin a podobne. Skor si kupim letenku z domeny letenky.sk ako z letenky.azet.sk
    Skratka je to nezmyselna honba za uip a pritom to mozu pocitat spolu a nemusia to presmerovavat, taketo praktiky su naozaj nonsense.
    Verim tomu ze ak by sa niekto z tyhcto uvedenych spolocnosti dostal k spomenutej domene letenky skoncila by presmerovana.

  3. Pravda, ale pre niektorých je letenky.azet.sk dôveryhodnejšia, pretože túto značku dobre poznajú. Azet to zrejme robí aj preto, že sa už nechce profilovať iba ako pokec pre tínedžérov :)

  4. tak tak, ja som to uz pomalicky rozbiehal, mal som odsuhlaseny affil cez hostelworld, prebehol zakladny linkbuilding este som ale nic poriadne nestihol spravit, ale tak ponuka podla mna solidna na to na aky segment je domena urcena.

  5. Neviem co take strasne je na presmerovani domeny slovnik.sk na slovnik.azet.sk. Ved pre ludi je jednoduchsie napisat slovnik.sk a pre azet je to reklama ked si to presmeruje na svoju subdomenu, aby kazdy videl ze patri to pod azet.
    Robite tu z toho obrovsky problem, ale pritom o nic nejde.

  6. a preco by to nemohlo byt ako v normalnom civilizovanom svete, ze by to ostalo na kvalitnej domene s logom alebo odkazom na azet? Zda sa ze nevies o com je cela diskusia, je to nicenie domen tym ze su presmerovane na subdomeny, vo svete sa to robi prave naopak.

  7. Ak by si nepodnikal v tejto oblasti, tak by ti to bolo sumak. Cize si robis zbytocne vrasky :) mna tiez sere ze vsetko pchaju na subdomeny, vid po novom imhd.sk -> imhd.zoznam.sk ale nic s tym ja ani ty nespravis a mozeme sa aj na hlavu postavit. Je to ich majetok a ich buzines a ako si ho tvoria je na nich a smrtelnici to neovplyvnia 😛

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>