Directoglobal pod paľbou vyhľadávačov

Už je tomu skoro rok, čo blogujem na vlastnej doméne. Najskôr na adrese blog.domainer.sk, na podporu domainer.sk. Neskôr, keď sa fórum zabehlo, blog bol premiestnený na svetdomen.sk. K najviac čítaným a najviac komentovaným článkov patrili aj články o systéme directo (a ešte aj tu). Dnes sa zdá, aspoň mne, že predaj celého systému (ešte starej verzie) bol dobrým krokom.

Peter Hrbáčik alias pepe bol prvý, kto s nápadom takéhoto systému prišiel. Pribral ma do projektu ako pr manažéra. Myslím, že svoju úlohu som plnil dobre a hneď po spustení sa v systéme začali točiť peniaze a webov stále pribúdalo. Asi o mesiac ma kontaktoval Vembl, žeby mal záujem o kúpu tohto systému. Po týždni sme sa dohodli, že jeho lukratívnu ponuku akceptujeme. Systém mal svoje muchy a chyby, niektoré vznikli pri plátaní iných, a tak Michal nechal spraviť úplne nové directo. Služba sa ešte viac rozbehla a je celkom známa.

Samotný model directa je jednoduchý a pritom podobnú službu nikto nepozná. Bola však jedna podstatná vec, ktorej som sa bál a pre ktorú som súhlasil s predajom. Odcitujem to zo svojho posledhého článku o directo.sk :

V čom vidím jediné nebezpečenstvo, tak to je google. Ak by začal penalizovať ranky na weboch, kde sú tieto reklamy, znamenalo by to rapídny pokles inzercie. Nie všetkým ide o pagerank, ale ani majitelia webov, ani kupci reklám by nechceli odkaz, ktorý nie je plnohodnotný. Ostali by už len reklamy za účelom návštevnosti.

Úder 1.

K penalizácií formou odobrania pageranku sa google odhodlal len nedávno. Na šťastie je to len rank a sila odkazov ostáva, čo potvrdili mnohí tvrdeniami, že pozície im ostali. Väčšinu a mňa nevynímajúc zaskočilo to, že sa to stalo tak skoro. Zase treba povedať, že služba je využívaná najmä z českej strany, ale niet sa čomu čudovať, český trh a aj samotní obchodníci sú ďaleko pre väčšinou naších, čo sa týka využívania internetu k predaju. Takže strata PR nemusí až tak bolieť, majoritnú časť vo vyhľadávaní má stále seznam.

Úder 2.

Keďže directo od predaja už skoro vôbec nesledujem a nevyužívam, prekvapila ma dnes správa, že je zrejme penalizované aj zo strany seznamu. Samotný web je na tom dobre, má Srank 90 a zaindexovaných cez 7000 stránok. Diskusia na webtrhu však naznačuje, že postih od seznamu je horší ako zníženie rankov, je to znižovanie pozícií partnerských webov a s tým zníženie návštevnosti.

Ak by sa tieto správy potvrdili, bola to to najväčšia rana, akú môže directoglobal schytať. Zatiaľ je však predčasné tvrdiť, že tomu tak je. Dôležitá otázka by bola: a čo inzerenti? Sám neviem posúdiť, či tomu tak je alebo nie je. Nie som už ani partner, ani inzerent, a preto sa teším na vaše postrehy a komentáre, ktoré snáď pomôžu odhaliť pravdu – je directoglobal postihované aj seznamom, alebo sú to len pohyby v serp-e seznamu?

9 thoughts on “Directoglobal pod paľbou vyhľadávačov

  1. Tak asi sa dalo cakat, ze k tej penalizacii od Googlu dojde, kedze ten koncept zjavne porusuje ich guidelines, konkretne ako odkazovat reklamu.

    Ale ako myslienka cs marketu s odkazmi sa Directo dostalo jednoznacne najdalej,a j ked ja som to nepouzil, lebo som dost konzervativny v tomto.

  2. Dle meho nejde ve zmene SERPu, jde o penalizaci. Staci se podivat do statistik na KW ze seznamu. Klidne poslu 6 frazi, na ktere jsem se umistoval do 5. pozice, nyni je to 20+. A to neni jen u jednoho webu, ale u vice.

    Urcitemu poctu publisheru padla navstevnost o vice jak 50% dolu, diky teto penalizaci. SERP se nemeni, sleduji vic jak 30 stranek na 300 ruznych KW a pohyb je minimalni.

  3. Jako kupující můžu potvrdit, že nejspíše došlo od seznamu k razantnímu snížení váhy odkazů nakoupených právě přes directoglobal. Od pondělí sleduji razantní pokles pozic na klíčová slova, která jsem právě přes directo posiloval.
    Je však možné, že seznam snížil váhu zpětných odkazů ve svém algoritmu.

  4. Osobně si myslím, že problém vznikl už v zárodku, při samotné koncepci a její prezentaci, která byla až moc tlačena na ranky. V zahraničí obdobné služby už léta prosperují a je možná škoda, že tady nebyla větší inspirace jak oni řešili obdobné problémy…

  5. Osobne som teraz využil akciu na dobitie tak ma to trošku mrzí že sa to takto posralo.Je to nepríjemné, ubudne webov, niektoré stále ostanú, avšak, cena reklamy pôjde hore.Vemblovi vôbec nezávidím, nemá to ľahké.

  6. Pedro, je všade ale malý CZ/SK trh ho skoro vôbec neserie, nech si predávame odkazy a kupčíme s nimi. Ale pokiaľ je to globálne, tak to už je iné. Veď keby im to prekážalo, tak by už začali sledovať napr taký domainer a webtrh a snažili by sa kupčenie s rankami penalizovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>