Directo.sk – alternatíva k PPC reklame

Nie je nič objavné na tom, keď napíšem, že ppc reklama (etarget, adsense, adfox,..) sa vypláca len málokomu. Väčšinou, ide o veľké portály s obrovskou návštevnosťou, aspoň pár tisíc unikátnych návštev denne. No aj tam už pocítili klesajúci kurz dolára, či menší záujem návštevníkov klikať na takúto reklamu. Preto by som rád predstavil novú variantu a konkurenciu pre tieto ppc systémy.

Táto alternatíva sa nazýva directo.sk, či pre bratov čechov directo.cz (pre doménových špekulantov aj direkto.sk,cz sú obsadené :) ) , čo je však samozrejme len jazyková mutácia. Ťažko napísať, že ide o takýto, či takýto systém. Skrátka ide o nákup reklamy priamo na weboch, kritéria si vyberú inzerenti sami. Je na nich, či sa im viac hodí reklama kupovaná na základe počtu zobrazení, pageranku, unikátnych návštev, či iných kritérií. Weby si môžu zoradiť podľa kategórií a už spomenutých kritérií a vyberať. Cena a počet voľných slotov pre reklamu je pri každom inzeráte zobrazená, tak ako aj priamy odkaz na kúpu.

Výhody pre inzerentov, porovnané oproti klasickej ppc reklame:

  • Hlavná výhoda aspoň pre mňa je, že ako inzerent sa nemusím obávať podvodných kliknutí (fraud clicks), pretože na to nie je dôvod. Platí sa predsa mesačný paušál a nie za samotné kliknutia.
  • Nedá sa hovoriť už viac o kampani, ale len o kúpe reklamy, tým pádom odpadávajú pozorovania a úpravy počas jej behu, hýbanie s cenou za kliky, skrátka je to paušál :), a tak presne viete koľko mesašne miniete. Takisto, už viac nemusúte platiť rôzne marketingové firmy, aby vám kampaň spravovali a ušetríte tak ďalšie desaťtisíce mesačne.
  • Zabudnite na kontextovú reklamu, ktorá aj tak zobrazuje reklamu na playboy na webe, kde sa píše o kozmetike. Skrátka sami si zvolíte web, ktorý je pre vás zaujímavý a myslíte, ze na ňom bude záujem o produkty, či služby ktoré ponúkate. Čiže väčšia efektivita, nižšie náklady.
  • Prehľadné štatistiky reklamy aj samotného webu, kde reklama bude umiestnená.
  • V neposlednom rade, je to stála kontrola nad reklamou a garancia vrátenia peňazí.
  • Directorank – zhodnotí web podľa kritérií a udelí hodnotu 0-100, čo vám pomôže vybrať kvalitný priestor pre reklamu.

Výhody pre partnerov:

  • Bezkonkurenčne najvyšší podiel na zisku, až 80% z ceny.
  • Sami si zvolíte cenu, za ktorú ste ochotní predať reklamu na vašom webe.
  • Vidíte koľko mesačne zarobíte, paušálny príjem z reklamy. Už viac nebudete odkázaní na návštevnosť a počty kliknutí na reklamu.
  • Výplacanie podielu už po 500,-Sk.

Takýto systém je určite ojedinelý a výnimočný. Pri jeho využití odpadá kopec starostí a výdavkov, na ktoré sme boli doposiaľ zvyknutí a zároveň vidíme presne čo zarobíme, či investujeme. Zabudnite na málo efektívne ppc, ktoré míňajú vaše peniaze neefektívne aj na weboch, ktoré vám nič neprinesú. Directo sprostredkuje nákup reklamy na maximálne relevantnom webe za najnižší podiel z ceny na trhu. Zároveň umožní partnerom maximalizovať svoje zisky z ich priestoru na webe. A ešte pre niekoho podstatná vec, na ktorú som zabudol, systém je zlúčiteľný aj s ppc reklamami, takže nič nestratíte, ak sa rozhodnete vyskúsať aj tento spôsob zárobku.

31 thoughts on “Directo.sk – alternatíva k PPC reklame

  1. Hlavny problem vidim v tej serioznosti… pozriem kontakty a tam su len cislo uctov. Ziadny nazov firmy, adresa, telefony, ICO etc…

    To by mi ani nevedailo, ze to je onemanshow alebo projekt sikovnych ludi v malej firme, ale v praxi mi pride trosku divne, ze ja mam urcovat ceny… to je burza? Keby bolia spon guidelines, ze za PGR4 v obore taka cena a podobne… cudne, len tak strielat ceny od boku.

  2. no to je pravda odhadnut cenu je tazke, na druhu stranu si zober spravit nejaku priricku je este tazsie.Vsetko to zalezi od zamerania, navstevnosti, PR, kolko je tam reklamy, niekomu moze ist len o PR inemu len cisto o navstevnost. Ak to predavas cisto len kvoli par a mas PR4 tak cena je okolo 100/mesiac za to by si to mohol predat.Mozes napriklas skusit jeden slot predat za 50 a druhy uz cenu zdvihnutna 75 a ak aj ten predas adj 100.Treba skusat.Samozrejme das 500 nikto nekupi skoda casu

  3. Spyros:

    Z dôvodu oddelenia od iných podnikateľských aktivít a ošetrenia majetkových práv bude Directo prevádzkovať samostatná spoločnosť s ručením obmedzeným. Momentálne čakáme na zápis do Obchodného registra. Z tohto dôvodu ešte nie sú zverejnené fakturačné údaje. Faktúry dočasne vystavuje iný podnikateľský subjekt. Osobne to nevidím ako problém. Projekt sa stále nachádza v testovacej prevádzke a neprebehla žiadna oficiálna promo kampaň.

    Ad určovanie ceny: Toto je veľmi diskutabilné, niečo na spôsob — koľko ľudí, toľko chutí. Uznávam, že teraz, keď je v systéme ešte málo partnerských webov a človek nemôže zistiť ceny konkurenčných webov, to môže byť pre niekoho zložité. Každý ma ale možnosť kedykoľvek zmeniť cenu za reklamu a nájsť takú, ktorá bude akceptovateľná. Je to úplne identická situácia, ako keby ste sa rozhodli sám predávať reklamu na svojom webe. My poskytujeme určitú formu asistovaného priameho predaja reklamných plôch.

    Guidelines nie je riešenie. Každý web je úplne odlišný, zameraný na rôzne konkurenčný obor, má rôznu návštevnosť, rôzne umiestnené reklamy, atď.

  4. Spyros: Osobne si myslím, že pokiaľ máš na weboch nejaké volné plochy a nemusíš teda obetovať iné reklamné systémy, nie je čo stratiť. Vývojom systému naša práca nekončí, máme svoju stretégiu, budeme robiť i pomerne nákladnú reklamnú kampaň, takže pokiaľ máš zaujímavý web, kupujúci určite budú. Zopár objednávok už prišlo i dnes.

    Pokiaľ máš väčšie portfólio webov, môžeš napísať na podpora at directo dot sk, môžme vymyslieť nejakú zaujímavú uvádzaciu ponuku.

  5. jj dargo mas pravdu.

    Ja by som skor potreboval prenajimanie priestorov, ze by som povedal ze mam na prenajom banner 468×60 vsade, viditelny pri 1024×768 povedal by som navstevnost google pagerank a podobne…

    a system by mi daval rozne reklamy, na ktore by niko nemusel klikat 😀 ale to asi nikto nespravi…

  6. Celkom pekny system na predaj reklamy, sa divim ze nieco take nema adsense ci etarget. Jedine co by som vytkol je design, mohol by byt trosku zlozitejsi, vyzera to prazdno. Tiez som si tam pridal web, tak som zvedavy :-)

  7. dovod preco take nieco nema a nebude mat google je ten, ze vyhodou takejto reklamy je aj to ze sa prenasaju ranky, teda odkaz smeruje priamo na web. Cize odkazy sa mozu kupovat aj za ucelom nakupu spatnych odkazov.
    Dalsia vec ktoru si vsimam a zrejme o tom napisem aj clanok je ta ze vacsina predajcov spatnych odkazov zacina prepracovavat svoje strategie kvoli penalizacii na intextove odkazy co je dobre hlavne pre blogy.

  8. Nemam namysli nakup reklamy za ucelom zvysovania pr, mam na mysli predaj plochy ako taky, kvoli comu tato sluzba aj je. Vytvoril by si si taktiez taku plochu ako tu s nejakou cenou a kupujuci by si v nejakom katalogu mohol prezriet taketo plochy podla kriterii. Cize kupujuci nebude platit za kliknutie ale za nejake obdobie. Mozno aj to niekedy bude. Pre taky etarget, adfox etc. by bolo taketo nieco mozno aj prinosom, kedze by si mohol oslovit specificky okruh ludi za mozno nizsiu cenu.

  9. Tom@s nereaguj keď si unaveny :)
    JanoF len asi chcel povedať, že by si vedel predstaviť tzv Flatrate, ktorý si nastaví publisher, k tomu sa vypočíta CPC, publisher si môže dať rôzne obdobia, so zľavami, alebo napr. 3-day PROMO s dobrým $/day.
    A ešte si nereagoval na ten jeho príspevok, že by tam malo byť niečo ako “Inzeruj tu” alebo “buy this ad @ Directo”.

  10. peniaze budes mat az po mesiaci, je to poistka. Ten co si odkaz kupil ich samozrejme poslal do systemu a akonahle ty splnis svoju cast teda zobrazovanie reklamy dostanes svoju odmenu

  11. 2k8jo: nemyslis ze by to bola trosku blbost aby kupujici nebol nejakym sposobom chraneny? Este to mas aj na hlavnej stranke napisane “Directo neustále kontroluje, či je Vaša reklama zobrazovaná korektne. V prípade problémov Vám vrátime plnú sumu za objednanú reklamu.” :-)

  12. No vidím, že denne pribudne pár publisherov. Čoskoro však vyrastie SE traffic a bude to lepšie. 😀

    Congrats k dobrému rozbehu vzhľadom na slvoenské pomery.

  13. …výborný nápad ten directo, mohli by tam spraviť aj nejaký referal…čo vy na to??…..uvidím, keď bude mať sieť viac ľudí, ktorí si reklamu kúpia, pridám všetky svoje weby….

  14. no neviem ani etarget nema moc pritazlivy ref system a to maju 50%, neviem ci z 80% sa da dat nejaka suma aby bola vobec este zaujimava. V com vidim ja problem je v rozyvnutosti takehoto trhu u nas. Malo ludi poznam silu takejto reklamy kde sa da nakupit odkazy za 1000 a usetrit tak peniaze na adwords a okrem toho asmozrejme sluzi aj trochu ako klasicka ppc reklama

Napísať odpoveď pre Kusi Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>