Dôležitosť meta značiek

Často sa strétávam s názorom, že meta značky sú už minulosť a ich význam pre výsledky vyhľadávania je ta-tam. Ja si dovolím tvrdiť niečo iné.

meta značiek ako takých je veľký počet. Medzi najpoužívanejšie patria keywords, description, http-equiv, autor, robots, copyright, a iné. Ich úlohou je dať robotom (crawlerom, spiderom, botom, pavúkom,..) potrebné informácie o stránke. Niekedy sa stretávam s tým, že ich je na stránke aj 15-20 (viď. web m7.sk), čo je samozrejme úplne zbytočné. Treba vyberať len značky, ktoré ešte majú význam.

Vačšinu vecí si vie dobrý bot vytiahnuť aj sám, bez potreby navigácie meta značkami. Veci ako kódovanie, použitý jazyk, majiteľ stránky, revisit, či kľúčové slová sa vyskytujú na väčšine webov, kde bol zásah do týchto značiek. Botom však nemôžete diktovať, čo vám majú zobať z ruky. Takéto časy už skončili, a preto dôležitosť meta značiek je už minimálna. Ich prítomnosť nijak neškodí, pokiaľ  to nie je prehnané, potom to môžu vyhľadávače hodnotiť ako spam a nasleduje vyradenie z indexu – ban.

Niektorí webmasteri si myslia, že keď vpíšu do keywords všetky možné kľúčové spojenia, že to pomôže. Omyl. Opak je pravdou, ale aj tak je stále vídať 20 slovný meta keywords.

V čom sa asi s mnohými nezhodnem je význam meta description. Ja stále vidím dosť veľký význam pre túto meta značku a to aj zo svojích pozorovaní. Samotná, ako taká nie je rozhodujúca, ale jej váha býva rozhodujúca. Samozrejme musí byť použitá správne. Meta značky ako keywords a description by mali byť hlavne použité vždy autenticky k textu a ak sa dá, tak aj originálne, pre každú stránku aj podstránku. Na toto samotné upozorňuje aj google webmasters tools.

Na záver prikladám dôkaz váhy meta description, kedy nerozhodujú len title tagy. Na obrázku je pekne vidno ako výraz 347 (náhodne vybraný) je na 1.strane len vďaka popisu pod titlom.

serp google

10 thoughts on “Dôležitosť meta značiek

  1. no musim nesuhlasit, v tomto pripade je to ozaj tahane z textu, ale moze byt pripad kedy tam bude vpisany rucne,ale v podstate je to aj tak jedno. Rozhodlo sa na zaklade tejto znacky a nie titlu. Takto by sa dalo argumentovat aj pre title, ze jeho slova su tiez sucast textu. Dalsia vec je ta ako som pisal ze google sam upozorni ak su tieto znacky rovnake a oznaci ich ako chybu pre opravu, tak ako aj nenajdene stranky, atd. Samozrejme google nie je blby a prespamovany description nezoberie, ale ked je cast textu, alebo len relevantne napisany je to +. Uz len z pohladu CTR kde su tam slova vyznacene boldom. Este vsak treba dodat ze google si vzdy nejaky ten popis doplni aj sam, ale preco mu nepomoct ze.
    Dalsi pekny priklad je na slovo anna. Kde na 8 mieste je tie stranka kde je dane slovo len v popise a v url v title je niekde na konci kde to google ani neukaze, no a samozrejme v texte, ale ked ma taku velku vahu len title ale meta zancky a samotna adresa nie ako je mozne ze je na 9. mieste pre tolkymi strankami?

  2. Tomáš, Wiki je o niečom inom. Ak vyhľadávaš “h*v*o” tak ti nájde wiki so slovom čokoláda. 😀
    Wiki nie je len taký šuntový web, s pár backlinkami vďaka spamu 😀

  3. Mno google zobrazi meta description iba v pripade ze dostatocne popisuje obsah, inak si ho vygeneruje sam. Urcitu vahu pre vyhladavace ma. Avsak dolezitejsiu ulohu zohrava pri CTR zo SERP-u. Vhodne napisany description (pokial si ho google nevygeneruje sam) vie zabezpecit vecsie CTR… a zas naopak, zly description, znamena nizsie CTR… Uz len otazka co je vhodne napisany description a co zly. Nuz, treba skusat a sledovat :)

  4. presne tak
    napriklad tu na blogu mam len

    meta http-equiv="Content-Type" content="text/html charset=UTF-8
    meta name="distribution" content="global"
    meta name="robots" content="follow, all"
    meta name="author" content="Tom@S"
    meta name="verify-v1" content="Jp1Vrj5VWmYnfh5H2KAf/WdVT/hAzbF1DTjXJr1d7Mc="

    + automaticke generovanie kw, popisov a titlov

  5. to je mode ID pre google pre analytics tusim, skratka moja id z webmaster tools, ale nemyslim ze je to extra dolezite. Ako pisem v clanku meta znacky nie su moc dolezite google si to vie najst sam ide skor o to ze mu s tym mozeme pomoct a spravit to krajsie ako on

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>