Expirujúce domény – krásny biznis

Doteraz som sa v rámci mojich doménových činností zameriaval hlavne na typo domény (type-in), alebo na zaujímavé domény, hľadané ručne. No objavil som kúzlo dropujúcich domén.

Každý domainer nejak začína. Niekto (ako napríklad ja) hľadá domény ručne z hlavy za pomoci slovníka a nápadov a pomáha si rôznymi nástrojmi pre traffic, ranky, vek, atď. Iný šmejdi len po doménach s kľúčovými slovami s vysokou hľadanosťou a potom sa ich snaží predať. Za seba môžem povedať, že v mojich začiatkoch som mal dosť veľké šťastie a všetky domény do poslednej som predal, niektoré až nečakane draho (asi nováčikovské šťastie). Do MFA webov sa moc nehrniem mal som len jeden, ktorý som našťatie predal, ono to ani nebol mfa, pretože som nemal čas a ani chuť ho nejak optimalizovaťpre väčšiu návštevnosť. Mám v konceptoch pripravený námet pre článok o spojení domén a MFA, ale keďže o nich píše drago, nedostal som sa k jeho dopísaniu.

V začiatkoch som kupoval hlavne čisto špekulantské domény, niečo vo forme LLLN a podobne, postupne som prešiel k typo doménam, no stále sa mi zárobky málili. Ako som menil zameranie aktivít, zmenil som aj moju pôsobnosť smerom k slovenským doménam. Zatial pri nich aj ostávam, pretože je to síce trh malý, no zároveň takmer nevyužitý. Na západe je to presne naopak. Trh je obrovský, ale za informácie sa tvrdo platí. Za zoznamy expirujúcich a zmazaných domén, rôzne aukcie dropnutých domén a tak. Je skoro nemožné chytiť niečo sám a za takéto služby sa taktiež mastne platí.

Ako prvú slovenskú , vysoko ziskovú doménu, som si zaregistroval embank.sk. Doména mi za mesiac zarobila tuším 10 dolárov, čo je na parking dosť aj pri menšej návštevnosti. Za čas som ju predal za pár tisíc, hold som človek nedočkavý a všetko chcem mať čím skôr, peniaze nevynímajúc. Na ostatných sk doménach mi bežia projekty. Čo si budeme nahovárať, na to aby bol niekto úspešný domainer so slovenskými doménami, musí veľa investovať, sú totiž sakra drahé. Táto cestička viedla až ku expirujúcim doménam, z ktorých sa vykľul výnosný, aj keď neľútostný biznis.

Pre kšeftovanie s expirovanými doménami musí mať domainer už hlbšie znalosti. Nejde len o to nájsť pekné domény a odchytiť ich, treba poznať taktiky ich prezentovania potencionálnym kupcom, ich zhodnotenia (či sa vôbec oplatí ich chytať), treba vedieť nájsť zaujímavé informácie, ktoré vám ich pomôžu predať a to doslova. Niektoré domény sa predať ani nepodarí, ak je však kvalitná a máte dostatok informácií, môže sa stať, že napríklad doménu zahosťujete a vráti sa jej PR, no a hneď je predaj ľahší. Keďže je toto jeden z oborov ktorý mi vynáša, do podrobností viac nepôjdem, bohužiaľ. Dropy mi učarili aj tým, že dosť často expirujú domény, ktoré sú pomerne lukratívne, alebo len na ne majitelia zabudli. Rozhodne však aj tu panuje veľká konkurencia, hlavne zo strany registrátorov s botmi a taktikou neplatenia.

No a na záver článku pripájam jednu príhodu z dnešného dňa:

Včera expirovali napríklad dovca.sk, nadovcu.sk a mal som v pláne druhú spomenutú dať odchytiť a ponúknuť nosimu, ale prišlo mi to už trochu drzé, keďže s Laďom som už nejaké menšie kšefty mal ohladne odkazov (Ľado ak si nepamätáš nevadí :) ), no a tak som mu dal typ. Zistilo sa, že na ňu zabudol, ale na šťastie ju nik nechytil, to by ho asi vyšlo potom draho. No a keďže je Láďo správny marketér s dobrou povesťou, poslal mi aj všimné, ktoré som samozrejme odmietal, ale mal lepšie argumenty 😀 .

A na úplný koniec aby som nezabudol, moje, ale aj tipy iných členov fóra nájdete vo fóre expirujúce domény, prípadne tipy pre voľné domény. Sakra zase dlhý článok, kto to má potom čítať.

12 thoughts on “Expirujúce domény – krásny biznis

  1. Expirující domény byl krasný (=milionový) byznys před 2 roky. Teď je to o ničem – dělá to moc lidí a nic pořádného neexpiruje díky nízkým prodlužovacím poplatkům.

  2. tak to bolo mozno u vas, u nas je situacia ina. Staci si spomenut na nedavnu expiraciu kultura.sk ale takych domen je viac, ale poplatky za predlzenie rozhodne nie su nizke 500 je dost

  3. Zatim jsem odchytl dve domeny a obe prodal za cca 3000 Kc, coz je pro me dost, takze spokojenost. Sorry Fandore, ale my domaineri – zacatecnici tak musime neco zrat:)

  4. no ale jak je slovenský doménový trh likvidní? kolik je tam domainerů typů ahyde, travelmartin, kamil, fandor … kteří jsou schopni vydat za doménu stovky tisíc?

    kolik je tam end userů, kteří jsou schopni dát za top domény třeba milion?

    tím neříká, že nemá smysl to dělat, jen si nejsem jist, jestli to lze nazývat krásný biznis :)

  5. No ja odchytávam zahraničné domény s trafficom a s PR. Ale spočiatku som sa dosť popálil na fake PR a pod. ale človek sa učí.
    Teraz moc neinvestujem do expired keďže tlačím absolútne všetky peniaze do jedného veľkého offline projektu. Nejaké čo mám s trafficom a BL tak na tých je WP blog a syndikácia cudzích RSS a nejaký adsense :)

  6. Ahoj.Co povies na nazov slow.sk ?, v pripade slow.com sa jedna o predajcu automobilov,ale na svk trhu to asi nic moc nebude.Vies poradit ako danu domenu sprofitovat.Dakujem.

  7. ako? No skus ju predat primarne. To bude ale asi tazke skor az nemozne. Typo domena to tiez asi nebude takze uz ostava len nejaky mfa webik a spravit seo pre ten web, iny sposob nevidim

  8. k tej domene mam este aj invisible.sk,sensan.sk,maxmusic.sk,you4tee.com,eselet.com,
    len neviem ci ich zapojit niekde do aukcie,u nas ci v pripade .com,niekde na zahranicny web.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>