Google caffeine – nový google, nové seo?

Po uzavretí obchodu medzi Microsoftom a Yahoo! sa objavilo (celkom pochopiteľne) množstvo správ a komentárov o tomto počine. Na tom by nebolo nič zaujímavé, veď ide o veľký krok, hlavne čo sa týka US trhu, ale keď google oznámil testovanie a postupné nasadenie nového enginu caffeine, nezaznamenal som žiadny ruch, len jeden krátky (čítaj ničnehovoriaci, preložený) článok na dsl.sk. K predaju (alebo prenájmu?) vyhľadávania yahoo! sa nejdem vyjadrovať, snáď len toľko, že podľa mňa svoju najlepšiu ponuku už premrhali. Mňa, ako aj 99% slovákov a tiež čechov ale zaujíma skôr google ako yahoo!, či bing.

Čo nového pre používateľov prinesie caffeine?

Vyskúšať nový engine môžete tu. Google povedal, že výsledky by sa veľmi líšiť nemali, aspoň vo väčšine prípadoch. Ďalej, že nové funkcie bude nasadzovať postupne a bude sa riadiť podľa ohlasov. Hlavné zmeny sú pod povrchom – zrýchlené generovanie serp-u, zmena url (napríklad požitie #), rýchlejšia a hlbšia indexácia webu. Samozrejme že sa výnara množstvo špekulácií a dohadov napríklad lepšie wiki výsledky, väčšia váha pre bezpomlčkové domény, google vraj viac prihliada na twitter a facebook a…. a viac v časti venovanej optimalizácií. Zatiaľ kuknite video s Mattom.

Čo nového z pohľadu SEO?

Samozrejme, moc toho sa nevie, mnohé sú dohady a špekulácie. Teraz však viac ako inokedy treba sledovať vývoj a všetky novinky, aby človek ostal v obraze. Pekne to napísali na seobook:

The next couple years might separate the men from the boys in the SEO space.

Ale tiež:

5 years ago was the perfect time to start building your empire. But starting today is far better than starting tomorrow.

Vyzerá to tak, že google skôr pomáha starším webom (opäť + pre vek domény a webu), s jasne zameraným obsahom, ktoré sú už overené ako novinkám, kde je väčšia možnosť, že to bude mfa, alebo podporná minisite, či inak nekalo podporovaná webstránka, ktorá sa neprirodzene snaží rýchlo zaujať top výsledky.
Ale prečo taký rozruch keď by malo ísť o zmenu enginu? Ľudia totiž pozorujú zmeny v chovaní caffeinu a starej verzie. V skratke bez nejakých úvah ich vypíšem:

  • zvýšenie váhy autoritatívnych domén pre frázy a long tail výrazy (predbehnúť wikipédiu už nebude také ľahké :) )
  • jemné zvýšenie váhy na zhodnom názve domény a hľadaného výrazu
  • zlepšenie LSI –> viac nadchádzajúci článok
  • ladenie pre videá (sám neviem čo mám pod tým rozumieť, snáď menšie zastúpenie youtube videí na 1. strane medzi top výsledkami)
  • zníženie váhy pre .gov domény
  • vraj (pretože mi to príde ako blbosť) google uprednostňuje trošku viac stránky s lepšou štruktúrou a hlavne rýchlou odozvou (??). Možno ako reakciu na MFA na hostomonsteri alebo čo :)
  • sú náznaky, že google nepreniesol penalizácie a postihy (sandbox) do novej verzie (zatiaľ?)

Uvidíme ako to pojde ďalej časom, keď google nasadí nový engine do ostrej prevádzky. Pevne verím, že sa toho veľa nezmení, snáď len tá rýchlosť a a indexácia webov.

6 thoughts on “Google caffeine – nový google, nové seo?

  1. Tak jsem to tak lehce zkoušel a zdá se, že nově vytvořené weby, které by bylo možno (zatím) zařadit do kategorie MFA (i když postupně se snažím developovat na nich nějaký smysluplný obsah) si v caffeine stojí hůře (typicky 12. místo oproti 7. v standardním vyhledávači).

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>