Google sandbox

Spravili ste poctivo registráciu do katalógov, kúpili ste a vymenili odkazy a váš nový web je v serp-e stále v nedohľadne. V tomto článku rozoberiem možné príčiny čo sa mohlo pokaziť. To čo som popísal v prvej vete je tzv. sandbox efekt. Google jeho existenciu oficiálne nikdy nepotvrdil, no človek nemusí byť ani expert a zistí, že vývoj jedného webu je iný ako pri druhých weboch. Sandbox je vlastne filter proti spamerom, ktorí by chceli jednoducho manipulovať s výsledkami vyhľadávania. Nie je totiž problém so základnými znalosťami seo, spraviť web, vybrať slová a tvoriť odkazy, aspoň teoreticky. Je to špecialita googlu, ale našiel som aj názory, že seznam ma sandbox tiež. Moc tomu neverím, inak by nebol zaplevelený novokvasenými mfa.

Ako zistím, že som v sandboxe?

Značné množstvo ľudí si mýli ban so sandboxom. Je to dosť zaujímave, pretože sandbox je bežný jav, na rozdiel od banu. Rozdiel zistíte tak, že do googlu zadáte site:domena.tld a ak máte zaindexované stránky je to sandbox, ak nie, s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o ban.

  • web sa nezobrazuje na presný title, no na iné neoptimalizované výrazy je na tom oveľa lepšie
  • web je dobre umiestnený v sezname, yahoo, bing, ale v googli je na 100+ mieste

Prečo som v sandboxe?

Dôvodov môže byť celkom dosť. Je to v podstate ďalší príklad ako veľmi je dôležitý kvalitný linkbuilding. Najväčšie problémy so sandboxom majú nové weby, z mojích pozorovaní tak od pol až jedného roku od spustenia. Všetko je to vlastne postavené na trust ranku. Z logických dôvodov uvediem len pár príčin:

  • nárazový linkbuilding – napríklad katalógy, ale aj iné zdroje
  • rovnaký anchor text, rovnaké landing pages, zväčša homepage
  • nekvalitné zdroje spätných odkazov
  • stará doména, nové kw
  • celkové preoptimalizovanie webu

Ako sa dostanem von?

Odpoveď je viac menej špekulatívna, neexistuje univerzálny spôsob ako z toho von. Google sám uzná kedy je vhodný čas vpustiť web znovu do hlavného indexu (býva to okolo 6 mesiacov) a nechať ho na lepších pozíciách. Jediný spôsob ako tomu pomôcť je kontinuálny linkbuilding a hlavne odkazy z kvalitných zdrojov, samozrejme odkazy musia vyzerať prirodzene, na čo skoro nikto nedbá (viď môj príklad o pr článkoch). Samozrejmosťou je pokračovať v tvorbe unikátneho obsahu.

5 thoughts on “Google sandbox

  1. Asi pred 2 mesiacmi mi jeden web vypadol zo SERP-u (nebol to ban)… Neviem presny dovod (asi preoptimalizovanie)… Tak sme urobili zopar oprav na webe (mensi pocet KW na stranke a vsetko co sa mohlo tvarit podozrivo) a cez Google formular sme poziadali o reviziu webu. Neviem uz presne kde som ten formular nasiel, mozno niekde cez Google Webmasters tools. No a do 2 tyzdnov bol nazad.

  2. So sandboxom mam tiez problem, jedna sa o katalog, ktory ma vacsinu neunikatnych dat. Ako sa casom naplna unikatnejsim obsahom, tak sa v sandboxe nevyskytuje. Predtym o tam google slahol vzdy tak na mesiac a mesiac frcal normalne (stale dookola).

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>