Je page rank na nič? Ale kdeže!

Toto nebude ďalší zo série “poučných” článkov, o tom čo je a čo nie je pagerank. To už vie snáď naozaj každý. Toto bude článok a názorná ukážka toho, ako sa dá využiť aj to, nad čím seo profesionáli ohrňujú nos.

Snáď na každom (aj)seo blogu, či už kvalitnom, alebo len s okopírovaným obsahom, nájdeme poučky a vzorce na pagerank. Experti na seo hrdo vyhlasujú, že je zbytočný a že je to len fáma a tí čo podľa neho robia link building alebo výmeny, sa hlboko mýlia a priam škodia svojím webom. Pravda je ale niekde medzi.

Pre mňa je PR indikátor kvantity aj kvality odkazov. Ak je na webe backlinks, PR je väčšinou nízky. Ak je web len začínajúci, je na tom rovnako. Naopak staré stránky s hodnotnými odkazmi majú hodnoty vyššie. Nie je to úplne pravda, ale keď je niekto lenivý a nechce si do detailov prezerať zdroj odkazov, pr postačí. Potom tiež vstupujú do toho aj iné faktory, o ktorých sa tiež dosť píše. Nikto ma nepresvedčí, že PR je na nič. Odráža presne to, čo aj má. Kvantitu a aj kvalitu odkazov. Azda nemajú najlepšie weby vysoké PR? Schválne píšem najlepšie a nie najnavštevovanejšie. PR sa dá nahánať aj umelo, to ale stojí dosť financií, alebo výmen. Pri výmenach je však jasný znak – nekvalitný web,  prepchatý odkazmi. Aby som to upresnil píšem o PR od 5 a viac. Nížšie hodnoty sa dajú získať pomerne ľahko.

Ak niekto nesúhlasí, je tu druhý, nevyvrátiteľný faktor hovoriaci pre PR a to je predaj odkazov. Ja som tento mesiac zarobil na predaji už okolo 50 000,-(1660 €). Som spokojný a vďačný za pagerank a aj keď pracujem ako seo konzultant, nepridám sa do stáda, ale poviem to tak ako to je. Keď niekto nechce predávať/meniť/kupovať odkazy ranky sú mu na nič, keď je to však opačne, prečo to odsudzovať? Lebo je to trendy :). Pagerank má stále svoje opodstatnenie aj v rámci seo (aj keď nie ako top faktor, ale len ako indikátor), aj mimo neho. Ešte musím dodať, nikde nepíšem, že vysoký PR= dobre optimalizovaný web.

12 thoughts on “Je page rank na nič? Ale kdeže!

  1. PR ako indikátor, to beriem. Spam weby a linkfarmy to viditeľne odsúdi, ale pozerať pri výmene IBA na PR a SR nie je na mieste. To musíš uznať aj ty, Tomáš. Tematika a počet ex. odkazov sú určite lepšie faktory pri vyhodnocovaní výmeny odkazov (ak ide o výsledkovú optimalizáciu). Avšak, rank samotný pozíciu neprinesie. Je to proste ohodnotenie webu. Už píšem jeden článok s názvom “Tematický (funkčný) rank” … 😉

  2. Pokiaľ sa dá PR predávať, tak je určite zaujímavý. Ináč je to bežné aj keď niekto zháňa napr. na WM fórach odkazy, pýta nejaký PR limit (a to nieje len u nováčikov). PR relatívne korešponduje, pokiaľ nebol dosiahnutý len ako získanie PR, ale bol proste prirodzený. Vtedy je to veľmi dobrý indikátor

  3. Master: ano aj tieto faktory som v clanku tiez myslel ked som napisal “Potom tiež vstupujú do toho aj iné faktory, ” treba zvazit aj tie ci je vymenna alebo nakup vhodny.
    Skratka PR ako indikator odkazov je stale funkcny a netreba ho zavrhovat. Nepoznam ziadny mfa alebo nejaky shit web ktory by mal poriadne ranky. Ci sa niekto rozhodne nakupit odkazy len na zaklade nich je uz na volbe kazdeho z nas, ja pozeram na viac faktorov a niekedy (ked ide o vyssie ranky a tym aj o vacsie sumy) si pozriem aj odkial vedu dane odkazy.

  4. Spätné upozornenie: Tematický rank | Inet marketing
  5. switch, predaj odkazov je tak výnosný v našich podmienkach. Najlepší je asi adult affil. ak máš kúpyschopný traffic, za 400 clickov bol sale +3 až 4 rebills, čo je tak 60% z 30$ * 4až5, čo je tak 0,18 -0,22$ za click a trafficu je hodne. Len v čase finančnej krízy je to bieda, o 1 až 2 rebills a možno o 30% horšia conversion. Škoda, že sa tomu nemám čas venovať.

  6. Já na PR kašlu! Mam 21 odkazů a PR mi spadl na 3 kvůli pornu. Návštěvnost se mi zvýšila. Vím, PR není o návštěvnosti, ale podle mě je důležitější návštěvnost. Tím zase nechci říct, že je lepší mít web se stovkami odkazů, prostě farmit. Ale PR mě vcelku přestal zajímat… 😉 Asi trucuju 😀

  7. Shuwix:
    Tak abys mel takove konvertovací ratio musel bys mít většinu trafficu z vyhledáváčů. Mě affily konvertují kolem 1:3000 . Doby se mění a v čase tube sajt je čím dál tím těžší přinutit lidi za něco platit.

  8. SMS, záleží ako na to ideš. Ja som mal špecifický niche, kde sa kvalitný content ťažko hľadá. Mal som špičkové pics a žiadne movies, tak mi šiel movie affil dobre. A keď som bol na dovolenke, tak si returning visitors kupovali ostošesť, lebo nemali kde zohnať dostatok P. =D

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>