Konečné presné čísla hľadanosti aj od google

Človeku sa až nechce veriť, ale bude to tak. Konečne aj google uvolnil presné štatistiky čísel hľadanosti výrazov. Dlho strážené know-how je vonku.

Čo to znamená? Cez google adwords si teraz môžete nie len pozrieť konkurenciu na dané slová, ale naviac pribudla možnosť pozrieť si presné (snáď to tak aj bude) čísla hľadanosti. Týmto krokom google dal do rúk optimalizátorom a marketingérom silnú zbraň. Majú teraz lepšiu predstavu, ktoré slová sú top a v akých počtoch sa pohybujú.

Ešte zaujímavejšie to však bude pre Čechov. Doteraz, sme sa riadili slepo podľa seznamu a to nie len kvôli tomu, že ma presné štatistiky vyhľadávania, ale aj kvôli tomu, že je proste v ČR top. Hneď po uvoľnení tohto nástroja sa však ukázalo, že na niektoré kľučové slova, (ďalej len KW) to až tak platiť nebude. Pre niektoré KW sa už budú/budeme musieť sústrediť pri optimalizácií hlavne na google, seznam príde na radu ako druhý. Tu však pôjde prevažne o off-page faktory, keďže majú oba vyhľadávače podobné požiadavky na tie on-page. Teda zameriavať sa na spätné odkazy zo stránok s vysokým Pagarenkom a Trustrankom a až potom na tie s vysokým Srankom. Doteraz to bolo presne naopak.

Či sa zmení myslenie optimalizátorov a prinúti to čechov kalkulovať vo väčšom merítku aj s googlom je otázne, každopádne pre nás Slovákov je to dobrý nástroj, ktorý zapadne do zbierky každého seo maniaka a prinesie presnejší obraz v podobe čísel.

2 thoughts on “Konečné presné čísla hľadanosti aj od google

  1. neviem na toto su 2 nazory ja nestojim ani za jednym z nich ale kazdopadne je dobre vidiet ktore frazy su top a ktore su nizsie, takze ako pises lepsie ako nic.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>