Linkbuilding (tvorba odkazov) – ranky a serp

Keďže momentálne sa v jednej zákazke venujem čisto len linkbuildingu, rozhodol som sa napísať pár rád ako na to. Väčšina pozná len základy tvorby, ako sú výmena a záložkovanie. Ja pridám ďalšie typy ako na lacný linkbuilding, nie len pre ranky.

Ako som v úvode spomenul, pracujem na tvorbe odkazov pre web, ktorý sa venuje adrenalínovým športom, ako rafting, či paintball a tiež štvorkolky, alebo teambuildingové akcie, teda firemné akcie. Tak, to by sme mali :) a teraz k obsahu článku. Uvediem niekoľko ďalších málo používaných praktík. Linkbuilding v SR a ČR zväčša prebieha len formou výmeny odkazov. Potom môžeme vidieť weby podobné lastminute.sk, kde je cez 50 externých odkazov, a tak skôr poškodzujú svojích partnerov, namiesto obojstranne prospešnej výmeny (za tieto praktiky boli už aj penalizovaní z PR6 na 3). Druhou zaužívanou formou je potom nákup z pätičiek webov (teda site-wide) na určitý čas. Väčšina sa pritom riadi rankami, čo tiež nie je zrovna šťastné riešenie, hlavne ak ide o Google. Niečo o tom včera písal aj Martin, na jeho blogu o SEO. Ešte možno za zmienku stojí spomenuté záložkovanie, kde sú však rôzne obmedzenia a prípadne aj nofollow, takže hlbší význam pre pozície a ranky to mať nebude, iné je to ak to robíme pre návštevnosť.

Niektorí klienti, pre ktorých robím SEO, si sami povedia čo chcú. Iní to všetko nechajú na mňa a venujú sa svojmu offline podnikaniu. Keďže je celkom ťažké získať vhodné a relevantné odkazy pre tento obor adrenalínové športy, rozhodol som sa, že stavím na kvantitu ako na kvalitu a to pri rovnakej, či skôr ešte nižšej cene. A aby nebola potrebná údržba odkazov, snažím sa voliť odkazy permanentné. Pre porovnanie, permanentné odkazy na weboch sa pohybuju od 60-100 dolárov vyššie.

PR články

Najlepšia forma tvorby odkazov. Články môžu priniesť aj návštevnosť, ale hlavne sú obklopené relevantným textom, sú permanentné a nesú aj nejaký pr juice, zvlášť keď uvážime, koľko odkazov je v článok. Nie je šanca zistiť, že odkazy sú kúpené, takže penalizácia nehrozí. Je len na škodu, že tak málo blogov, portálov, je ochotných napísať článok za peniaze, keď iné ako inet, zive, dsl, sa tým slušne živia. Niet teda lepšieho odkazu ako z textu relevantného webu. PS: ak niekto má záujem, stále som ochotný za pr články zaplatiť.

Sponzorovaný odkaz v šablóne

Druhým zaujímavým, aj keď rizikovým spôsobom je kúpa odkazu v šablóne, pre nejaký používaný redakčný systém. Nie je problem za deň kúpiť aj 5-6 takýchto odkazov pre wordpress, za relatívne nízke ceny. Ponuka presahuje dopyt. Ceny sa pohybujú v rozmedzí 10-25 dolárov za kus. Ak je odkaz encryptovaný do šablóny, je menšia šanca zmazania, niektorí si ich tam nechávajú aj tak. Odkazy, ktoré slúžia aj pre lepšie pozície získate už len samotným vložením šablóny do niekoľko desiatok free galérií. Nevýhoda je tá, že neviete koľko ľudí ju použije, koľko ľudí tam odkaz naozaj nechá, aké bude zameranie webu (čo sa však dá vytušiť podľa samotnej šablóny) a to že je odkaz sitewide (všetky podstránky). Za pár dolárov to ale stojí. Vačšina tvorcov templatov ma na svojích domovských stránkach slušné hodnoty rankov, a teda sa dá očakávať aj dobré umiestnenie na slová v SE. Hlavné je to, že sa viac nemusíte o odkaz starať, nemúsíte predlžovať dobu jeho platnosti.

Do hodnotenia iných techník sa už teraz púšťať nejdem. Niektoré málo účinné som spomenul uz vyššie. Možno ešte jedna vec. Nikdy nedávajte url webu do rôznych tém a aukcií, ktoré súvisia s predajom, alebo výmenou odkazov. Toto platí hlavne pre zahraničné fóra, ale aj domáce weby ala vymena-odkazov-zdarma-free.sk. Takéto nástenky vám môžu len uškodiť, aj keď prvotný pohľad vyzerá ako odkaz zdarma. A ešte jedna vec na záver, na ktorú sa často zabúda. Web, na ktotom odkazy meníte / kupujte si preverte, prípadná penalizácia môže mať tak aj na vás neblahé účinky. Zistite si odkiaľ sú odkazy, kam daný web odkazuje, to sa týka hlavne warezu a adultu.

9 thoughts on “Linkbuilding (tvorba odkazov) – ranky a serp

  1. No na konci je asi najdôležitejšia myšlienka – preveriť si weby. Lebo keď investujem do SEO, tak asi chcem výsledok, ktorý sa mi dlhodobo vráti v peniazoch.

    Na PR článkoch je najlepšie to, že traffic tej sajty má nejakú dôveru voči webmastrovi, a niečo z tej dôvery sa prenesie aj na produkty alebo stránky ktoré tam ponúka. Je to podľa mňa úžasný traffic. Dôvera ľudí je vo veľa sférach veľmi dôležitá. A tá sa nedá získať spamom (mojim milovaným 😀 )

  2. Díky za odkaz :-) Ještě bych doplnil, že možností linkbuildingu je víc. Lze psát do oborových fór, pokud v podpisu povolují odakzy. Lze psát komentáře na blogy. Na blogy se to vyplatí i když mají nofollow (to pak není SEO, ale hodí se to). Lze kupovat staré weby a blogy. Lze budovat mikrostránky podporující hlavní web. U tveho typu webu lze praktikovat linkbaiting. Extrémní sporty jsou na to jak dělané. Stačí natočit nějaké parádní video, vložit do něj adresu webu a hodit na youtube. Pak si to video z youtube hodit na web a zkusit rozházet linky na zajímavá místa. Pokud se to bude lidem líbit, začnou na to odkazovat spontáně. Ale prvně to fakt chce mít obsah, aby bylo na co odkazovat:-)
    Shodou okolností plánuju kamárádovi taky kampaň pro jeho web o extrémních sportech. Mám ale výhodu, že on ty sporty přímo dělá a má spoustu unikátních fotek, článků a nějaká ta videa.

  3. Neznáte prosím nějakou (nejspíš) zahraniční stránku, kde by se daly koupi odkazy v šablonách? Přeci jen se na webtrhu objevuje podobných nabídek dost málo.

  4. No K tym sitewide odkazom, niekde som cital ze google si ich uz vsima a banuje ich. Berie odkazy v paticke stranky ako kupene a teda znizuje pr. Ja som to vymenil na pr4 webe a zisiel som na pr2. Po odstraneni som sa vratil len na pr3. :X

  5. Zdravim pani. Dobry clanok Tom@s 😉 Vzdy pri citani clankov o linkbuildingu niekto pise o sidewide linkoch, niekto dobre niekto zle a uz ma to pomaly zacina frustrovat :( Jeda sa o web studio. Spravim stranku a mam dat odkaz len na frontpage a ostatne nech su len texty?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>