Včera ma pochválil jeden môj priateľ/zákazník, že sa stále v písaní zlepšujem. Pred týždňom mi zase druhý písal, že nech napíšem niečo zaujímavé do rubriky seo. A tak teda napíšem z oblasti seo o LSI (nie, nie je to droga ).
Počítam, že väčšine táto skratka nič nehovorí, pritom je v seo ako takom veľmi dôležitá. Priznám sa, neviem ako je na tom v tomto seznam, ale zrejme to bude o poznanie horšie ako google. Preto majte na mysli, že obsah článku je mierený najmä na google, nie seznam.
Tak čo je teda LSI?
Pojem známi snáď 4-5 rokov. LSI umožňuje vyhľadávačom vymedziť zameranie webu bez toho, aby sa slová v texte opakovali. Príklad. Mám web o počítačoch. Namiesto neustáleho používania slova počítač, môžem použiť aj harddisk, ramka, monitor, tlačiareň, myš, klávesnica a podobne.
Čo z toho vyplýva? Nemusíte sa pri tvorbe obsahu pre web zameriavať na hustotu kľučových slov, google chápe o čom daný web je, aj keď sa použijú synonymá. Na druhú stranu, držte sa témy. Nepíšte o realitách, keď web je primárne o počítačoch. Rovnako sa chovajte aj vy pri tvorbe odkazov. Neodkazujte na web rovnakým spojením, ale použite synonymá. Znížite tak možnosť odhalenia umelých odkazov a pádu do sandboxu. V tomto ponímaní sa ukazujú aj nové možnosti tvorby odkazov. Mám web o parfémoch a nemusím zháňať odkazy len z rovnakých webov, ale možem použiť aj weby o kozmetike.
Myslím, že som opäť poukázal na častú chybu “linkbuilderov” (či ako si to dnes registrátori do katalógov a vkladači 1 článku hovoria). Znovu však pripomeniem, že je to len časť z celej skladačky, ktorá do seba zapadá a určite to nie je celé tajomstvo link buildingu. Je ale úsmevné, ako ľahko(a koľkými spôsobmi) môže výjsť celá snaha tvorby odkazov na vnivoč. S týmito a tiež ďalšími chybami sa stretávam denne. Chyby, ktoré devalvujú význam (napríklad teraz tak populárnych) pr článkov. Námätkovo spomeniem pár:
- rovnaký anchor text
- zlé landing pages
- prehnaná hustota slov
- netématické weby
- veľa odkazov (najlepšie keď sú úplne rovnaké a na rovnakú url 😀 )
- duplicita textu
Ako sa hovorí radšej raz vidieť, ako dvakrát počuť, no skrátka tu je názorná ukážka ako nemá vyzerať pr článok. Splňuje hádam všetky podmienky, ktore som vypísal.
Ještě je taky dobré neodkazovat jenom na svůj web, ale hodit odkaz i na jinou velice autoritativní stránku. Vše v jednom pr článku.
Pěkný článek, ale vzhledem k tomu, že český trh je primárně zaměřen na Seznam, tak konec “registrátorů” a PR webů je v nedohlednu.