Marketingový ťah a tip na linkbuilding

Pre mnohých určite nenapíšem nič nové a svetoborné, ale aj v tomto komerčnom článku chcem ukázať ako jednoducho sa dajú odkazy získať. K designu sa určite ešte dostanem v ďalšom článku, keďže je práca hotová na 50%, nebudem nič hodnotiť ani nikoho odporúčať, zatial by to bolo predčasné.

Už nejaký ten čas podnikám v oblasti zvanej seo, resp. výrazovo zažitej ako seo optimalizácia. Keďže sa mi celkom darí, zákazníci sú, rozhodol som sa nechať si spraviť úplne nový corporate design. Vizitky, logo, hlavičkové papiere pre audity a faktúry a hlavne design. Verím, že je to krok dobrým smerom a zvýši to dôveryhodnosť, ked niekto vstúpi na web.

Design ešte nie je hotový a vychytávaju sa muchy, ak chcete prispejte aj vy, viac ako anketa ma zaujímajú konkrétne postrehy. Zatiaľ vyzerá, že sa celkom páči, nejaké, aj dosť podstatné zmeny už nastali, takže svoj zmysel to má. Inak ako tak pozerám na tú anketu, je sranda, že záporné body dávaju len grafici, ktorí, ale nenapíšu čo je zle (až na jedného, ktorý naopak pomohol). Alebo skôr deti grafici? Konkurenčný boj, či len odborno-kritický pohľad? No nejdem to rozpiplávať, ja grafik nie som. Toľko k tomu marketingovému ťahu ako sľuboval nadpis.

K tomu tipu najskôr krátky príbeh, aby som vás dostal do obrazu. Jeden môj zákazník sa ma pýtal (alebo sa mi skôr vysmieval?), že prečo som neni poriadne umiestnený na výraz seo, či seo optimalizácia, alebo niečo podoboné, aj keď tieto slová su najvyhľadávanejšie. Vraj je to ako keby grafik ponúka svoju služby a sám ma web na free šablóne. No z časti som s ním súhlasil, aj keď paušalizovať sa to takto nedá. Za každého hovorí jeho práca a dosiahnuté výsledky. Ako sa hovorí: “Ani kováčová kobyla nechodí podkutá” (či tak nejak). Druhá vec, ktorá je pre mňa ale oveľa dôležitejšia je, že našťastie zákazníkov mám a dopyt po mojich službách stále je. Niektorí chodia cez seocentrum, iný cez blog. Nevidel som preto dôvod strácať čas optimalizáciou nepodstatného webu(?). Ako tak do mňa hučal, napadla ma jedna jednoduchá vec a to buď bartrová výmena odkazov (výhoda je, že budú 3way, čo pre google už je samozrejmosť) a hneď na to som myšlienku ešte rozvinul, budúcich klinetov už budem rovno otravovať o odkaz rovnako, ako majú grafici, majitelia licencií, programátori, atď. Bežne je to vidieť na štátnych weboch. Takže za 5 minút práce sa mi podarilo získať pár odkazov. Pravda, relevancia a umiestnenie nie sú najlepšie, ale ako sa hovorí, lepšie ako drátom do oka. Verím, že nejaký účinok to mať bude.

Tak na koniec teda pár tipov na zaujímavé weby 😀 :

Ping pong

paintball

Fire show

Kulečník

Biliardové stoly

Web o hudbe

Ešte predsa jedna vec na záver. V poslednej dobe sa veľmi rozšírili trojany a podobná háveď cez ftp. Skontrolujte si aj vy, či nemáte niečo podobné na svojích weboch.  Cez elbiascan si prebehnete domény.

11 thoughts on “Marketingový ťah a tip na linkbuilding

  1. Nechapem cim to je, ale v poslednej dobe nechapem tvoje clanky, z nadpisu je jasne ze ides pisat o linkbuildingu aspon okrajovo a nikde to tam nevidim, alebo to myslis tak ze ked si das design spravit ziskas spatne odkazy z webov ktore ti to robili?

    A ten clovek co sa ti vysmieval, nevidel som tvoje stanovisko. to si chcel iba spomenut alebo si teda vyjadril suhlas a zaroven si odpovedal ze to nepotrebujes?

  2. Bol som rád, že si prispel do blogu ďalším článkom, no táto radosť mi po jeho prečítaní ihneď opadla.
    Nejako mi to nedáva ani hlavu ani pätu. Z nadpisu sa zdá, že ideš popísať určité tipy, ale nakoniec mi to celé pripadá ako novinky na tvojom webe + odkazy na tvoje zákazkové weby (pre čitateľa s nulovou hodnotou). Háveďou na FTP si to úplne zaklincoval.

  3. lucas:ja zase nechapem poslednu dobu tvoje prispevky. O linkbuildingu a mojom stanovisku je polovica clanku, dokonca je to boldom.
    Jan: hej napisal som o svojom novom designe na ktory sa velmi tesim, je mi luto ze citatelov to nezaujima no pre mna je to krok v pred a verim ze aj uspesnym a koniec koncov aj nutnym marketingovym tahom. Ten tip na linkbulding bola viac menej kamuflas, pre odkazy na seocentrum snad to bolo z clanku aj trochu citit ale tento clanok bol aj za tymto ucelom. Mozem vsak slubit ze ciste PR clanky tu nikdy nebudu. Zaroven zdoraznujem ze odkazy nemenim, tak mi uz prosim nepiste, uz ani neodpovedam na tieto ziadosti.Niekomu to moze aj tak pomoct napriklad zacinajucim grafikom alebo koderom nech si pytaju odkaz za svoju pracu, je to bezna a u nas skoro neznama forma linkbuildingu (okrem grafikov). Je mi jasne ze nie vsetkych zaujimaju moje postrehy z mojho mini podnikania, ale mna to bavi sa pochvalit a zverit sa citatelom s mojim pokrokom. Mam uz v konceptoch dalsie clanky o SEO ale nechcem stale pisat len o jednom, nie je to uzko specialozovany blog, je to aj o domenach, marketingu, mojich zazitkoch v podnikani a ako vidis poslednu dobu som drazil nejake zaujimavejsie domeny tak som napisal clanok aj o tom, kde bola nulova informacna hodnota, len som potreboval dostat ludi do aukcie alebo nieco podobne. Zatial to vzdy vysli a vydrazil som takto forum, balik domen za 2000€ a podobne.
    ps tie trojany by som nepodcenoval bola z toho hotova pandemia a infikovanych domen je len u nas okolo 1000 co je dost.

  4. Ještě to trochu rozvedu. Vodička nemá takovou průpravu ve tvorbě webů a je to vidět. Ten obsah je odbytý. Ty odkazy co jsi dal, tak pokud to má být zajímavé z pohledu designu, je to průměr, spíše podprůměr (jenom ten první je o něco lepší).

    Osobně bych nepoužil pravý sloupec pro ty tři podstatné panely, dal ho úplně pryč, a ty panely dal vedle sebe. Ono si to o to přímo říká. Obloučky v obsahu mi přijdou zbytečné, hlavně jsou příliš velké. Menu táhne asi nejvíc pozornosti, otázka je, zda je to dobře. Kontast zlý není, ale u barvy textu bych přeci jen dal tmavší, o trochu.

    Je to lepší krok, ale kvalitní seriózní design to není (abyste měli představu, za takové považuji ty, co se prodávají na templatemonster.com – obvykle to nejlepší, co jde najít mezi šablonami). Ale určitě neurazí.

  5. Mne vôbec neprekáža, že píšeš o novinkách na svojich projektoch, veď je to tvoj blog :).
    Zarazil ma hlavne názov, pretože o daných veciach článok takmer vôbec nie je. Skrátka mi to pripadá ako názov z nejakého bulváru. Keď si napísal názov “Dražím svoje mini weby”, bol to článok presne o tom, o čom byť mal :).

  6. lefiath diky za reakciu. Mne hlavne ide o to aby sa to pacilo ludom a bolo na tom vidno ze je to “rucna praca”. Kaslem na grafikov a ich detaily ciarka sem, ciarka tam, o 2px zvacsit pismo hentam a take detaily. Ja sa na to taktiez divam ako laik a komentujem to z pohladu navstevnika, kedze tvorba grafiky je mi uplne cudzia a nedokazem to z toho pohladu ani zhodnotit. Hlane aby to vyzeralo profesionalne a nie ako tie detske “vsetko firmy”. Ide hlavne o obsah, to budu hladat navstevnici a ked im pobyt sprijemni aj pekna jednoducha a prehladna grafika webu je to len +.
    Verim vsak ze ten najpovolanejsi a teda tvorca designu si vsetko precita a zhodnoti a pripadne aplikuje rady. Mne sa jeho tvorba velmi paci ma rovnaky vskus ako ja. Svetle farby jednoduche a vzdusne webiky. Plne mu doverujem.

  7. On mi to totiž vodička oplácí v oblasti log, takže asi bude zatvrzený a rozumné rady se minou účinkem :) Já si právě myslím, že tohle profesionální design není, nicméně laik to nepozná. Nicméně i laik, který už někdy profesionální design viděl, by to třeba mohl srovnat – profesionální designy mají obvykle větší společnosti atd.

    Zkrátka neurazí, ale je to takový průměr.

  8. no ved uvidim, mozno ze dat tie boxy vedla seba by mohlo vyzerat naozaj lepsie ak sa tam zmestia a referencie kludne na svoju podstranku a nie na index, preco nie, uvidime.
    diky

  9. Pro lefa:

    Ale kuš ty brepto, já si rady vezmu k srdci i od uzenáře, pokud mi to pomůže zlepšit se. A logama ti to neoplácím, jen ti někdo musí neustále připomínat, že nejsi mistr světa :)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>