Najlepšiu optimalizáciu vás naučia samotné vyhľadávače

Môžete prečítať kopec blogov, článkov a kníh zamerané na seo, ale stále to z vás nerobí profesionálov. To isté platí aj pre iné obory. Skrátka kniha o photoshope z vás grafika nespraví. Tak ako napísal marek prokop:

kdyby bylo SEO snadné, tak už mne dávno nebaví. Drží mne u něj to, že ho ani po těch deseti letech intenzivního studia a praxe stále ještě moc neumím.

A presne o tom to je. Prax a získavanie tých najdôležitejších poznatkov za behu, odhadovanie sily a chovanie vyhľadávačov na zmeny, ktoré sa spravia na webe, na zmeny, ktoré spraví konkurencia a na koniec, reakcie vyhľadávačov na nové odkazy, ktoré sa tvoria. Možností je kopec, ale len profesionál dokáže odhadnúť ako to dopadne. Pretože niekedy je aj menej viac a niekedy je viac až na škodu. Je to nikdy nekončiaci cyklus.

Pre mňa práca seo konzultanta znamená denodennú výzvu na boj o pozície a návštevnosť a s tým spojenú spokojnosť zákazníka a samozrejme moju odmenu. Mám už overené, že najlepší zákazník je spokojný zákazník, ktorý sa rád vráti a naopak, nepripraví vás o ďalšie možnosti zárobku zlou referenciou.

Nedávno som sa pustil za hranice (a nemyslím tým cz) a bola to pre mňa veľká výzva a hlavne obrovská kopa nových informacií, ktoré mi z týchto 2 zákaziek ostali a ktoré som si priebežne v mysli utrieďoval a vyhodnocoval tak, ako sa menili pozície a tak, ako to reagovalo na moju prácu, lebo robiť niečo mechanicky, podľa vybehaných koľají, alebo podľa príručky (aj ja som tak začínal), kde už môžu byť neaktuálne informácie, je na nič.. Ide o to získať si svoje know how a tým cenu, ktorú by mali záujemcovia platiť práve vám za služby.

Niekedy ma až zdvihne zo stoličky, keď si čítam po fórach, že veď je to jednoduché, spravil som toto hento a pár odkazov z katalógov, teda spravil som seo .

Vidím, kde mám svoje rezervy, aj v prístupe k zakazkám, ale nemyslím, žeby som bol pripravený ísť na ďalší stupeň v obore, tak ako to robí napríklad rado rohal a tym nemyslím len ceny :) .  Aj na jeho webe si môžete prečitať ako kvalitná optimalizácia zvýšila návštevnosť o desiatky percent a nemuselo ísť zrovna len o odkazy. Nie je to len obohraná pesníčka – zvýšíme vám návštevnosť, ale naozaj to funguje.

V poslednej dobe sa vynárajú informácie (konečne), že megapätičky s desiatkami odkazov, sú skôr na škodu, ako na osoch. Ich sila je deautorizovaná a niekedy až penalizujúca pre samotný web, nejde len o ranky, ale aj o pozície, ktoré sa znížením hodnôt týchto odkazov strácajú.

Pretože seo nie je o umelom tvorení odkazov, ale o čo najprirodzenejšom link buildingu tak, ako by to robil každý človek bez vedľajších úmyslov – odkaz sem odkaz tam, no a to už je samozrejme o niečom inom. Získať odkaz z vysoko cenených médií, či autoritatívnych webov je naozaj zložité, niekedy možno dielo náhody, inokedy zásluhou kvalitného obsahu, takže ten, kto povie, že seo je jednoduché, v podstate nevie čo je seo.

5 thoughts on “Najlepšiu optimalizáciu vás naučia samotné vyhľadávače

  1. tak aby som to upresnil islo o anglicky pisany obsah teda cely svet kde sa pouziva anglictina. Neslo o silno konkurencne odvetvia, ale o vacsi pocet vyrazov (okolo 10 a 10) ale ako som napisal v clanku vela mi to prinieslo ked si to porovnam s tunajsimi vyhladavacmi a ich chovanim.(g.sk/cz a seznamek)

  2. v jednon pripade verim ze to bude na 100% teda podla poziadaviek klienta on to tak tiez vidi a druhe tak na 85% tam sa mi jednoslovo vobec nepodarilo dostat hore a tomu moc ani nerozumiem preco + yahoo je primrznute a inak celkovo jeho vysledky su podobne tym seznamackym. Ked si dam nejake slova ktore som potreboval tak kludne aj na 3 mieste vobec nie je toto spojenie v title tagu a z toho sa da usudzovat ze tam ani nepovedu take odkazy takze nechapem co to tam robi. Ale to si uz vsimlo zrejme viac ludi preto yahoo pada inzercia. staci si porovnat G a Y
    http://search.yahoo.com/search?p=absorbent+papers&ei=UTF-8&fr=yfp-t-501&xargs=0&pstart=1&b=1&xa=wubFYLudsDkNvSLuZCr90g–,1239222555
    http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=absorbent+papers&btnG=Search

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>