Najväčšie rozdiely medzi seznamom a googlom z pohľadu seo

Určite ich je viac ako jeden, ale ten, ktorý budem popisovať v tomto článku, je aspoň pre mňa dosť vypuklý. Aj keď sa zrejme budú mnohí so mnou hádať, tvrdím, že odkazy sú gró celej optimalizácie (obsah je len prostriedok), ostatné faktory robia rozdiely hlavne niekde na špici serpu, kde to býva veľmi tesné.

Nebudem vás zaťažovať grafmi o váhe jednotlivých faktorov (dajú sa dohľadať), ale radšej prejdem priamo k veci. Takže otázka znie:” Aké sú najväčšie rozdiely medzi seznamom a googlom z pohľadu seo?” Ako hlavný rozdiel ma momentálne napadá citlivosť na zdroj a rýchlosť pribúdania odkazov pre nové weby. To sa dá krásne argumentovať aj na príklade mfa. Seznamu absolútne nevadí, ak na pár dní starú doménu z jedného dňa na druhý odkazuje desiatka webov. Je už jedno, či sa odkazy tvária prirodzene, alebo sú napríklad výsledkom prelinkovania porfólia z rovnakej IP. Mám odskúšane, že googlu až tak nevadí nárazový linkbuilding na staršie domény, ale naopak, poslednú dobu (zrejme úprava algoritmu, pred tým som také problémy nezaznamenal) pozorujem penaližačné chovanie na takúto formu získavania odkazov na nové weby. Zväčša ide totiž buď o chabé seo, alebo o snahu dostať sa do popredia bez ohľadu na to, či človek niečo o seo vie, každopádne výsledok je rovnaký – sandbox*. Tu si láme zuby aj drvivá väčšina českých optimalizátorov, preto zrejme húfne prichádzajú ponuky z poza Moravy :) . Predsa len, aj tých 30% čo google obhospodáruje je slušné percento a prečo platiť len za jednu vec (seznam), keď možu byť zaplatené obe naraz (seznam+google). Treba aj spomenúť obrovské výmeny medzi webmi, kde nie len google, ale konečne aj seznam robí poriadky. Recipročné výmeny nie sú veľmi vhodné a určite sa tým nedá pokryť celý linkbuilding (ak nejde o bezkonkurenčné odvetvie). Treba siahnúť po 3, prípadne 4 – smernej výmene (a hlavne pre google) s relevantnými webmi a nezabúdať na jednosmerné odkazy, či už prirodzené, alebo tie čo sa tak tvária.

Dnes som dokončil nízkonákladovú (len 150€) optimalizáciu webu pinces.cz na slová pingpong (resp. ping pong) a stolní tenis a myslim, že to dopadlo uspokojivo – 1. a 2. priečka na sezname (trochu to stále skáče). Googlu to však trvalo oveľa dlhšie a vyskytli sa aj komplikácie v podobe sandboxu, pretože majiteľ sa to rozhodol zobrať do vlastných rúk a prelinkoval svoje weby s týmto novým. Cez mesiac bol webik okolo 30. strany a až včera ( a pevne verím, že na trvalo) sa vyhupol na stranu prvú, hneď za autoritatívne weby ako sú asociácie a zväzy stolného tenisu.

V tomto odseku som spomenul slovo autoritatívne weby. Tu je ďalší rozdiel. Podľa mojích pozorovaní seznam veľmi neuznáva, a teda nedáva pevnú pozíciu týmto webom. Nebýva veľmi náročné ich preskočiť, aj keď majú lepší obsah a tiež dlhšiu históriu. Toto priamo nadvezuje na ten nárazový linkbuilding pre nové domény, čo som spomenul vyššie. Majiteľovi pinces.cz som ešte pred optimalizáciou povedal, že preskočiť weby ping-pong.cz a pingpong.cz v googli bude takmer nemožné (aj vďaka rozpočtu aký na to poskytol), pretože tie weby majú históriu a tento web ma len pár mesiacov a skrátka je to proti algoritmu. Dostať sa na prvú stranu, teda medzi prvých desať webov nie je problém, dostať sa ale do top 3 je už o niečom úplne inom a práve tu, sa spočítajú všetky bodíky celej optimalizácie.

Aby článok nebol príliž dlhý (a nudný?) spomeniem ešte pre mňa druhý rozdiel a tým článok ukončím. Tento krát pozitívne hodnotím rýchlosť zaindexovania odkazov seznamom a priradenie ich váhy pre pozície v serpe. V tomto je google naozaj pribrzdený, možno je to veľkosťou indexu, možno je to schválne (skôr táto možnosť).

Nedá mi ešte nepodotknúť, že práve tieto vlastnosti seznamu, sú tie kľúčové pre vlnu mfa webov :)  . Napadajú vás ešte nejaké vypuklé rozdiely medzi týmito dvomi SE, okrem relevancie výsledkov?

*ako sa dostať zo sandboxu? O tom snáď niekedy nabudúce, ale poradím, pokračujte v tvorbe kvalitných odkazov + odstráňte príčínu, ktorá vás tam dostala.

10 thoughts on “Najväčšie rozdiely medzi seznamom a googlom z pohľadu seo

  1. Velmi dobrá práce s tím ping pongem. Ta dobrá pozice na google může být způsobená i stařím webu (2,5 roku) + fakt že má GPR 5 tzn. na něj musí odkazovat kvalitní stránky. Celkem mě zaujalo že má víc odkazů zaindexováno googlem než yahoo. U mě je to většinou naopak a to mnohonásobně.

  2. na googli to bohuzial nie je optimalne, ale myslim ze za tu cenu a s za tych podmienok je to uspokojujuce. pinces.cz je web spusteny pred 4 ci 3 mesiacmi tak nejak, domena bola zaregistrovana uz dobu pred tym a veru som ani neskumal ci tam nieco bolo ale asi to iste ako na pinces.sk skratka je len pripravena pre web, PR5 je z casti vdaka relevantnym odkazom z polskych webov o pingpongu.
    Ale tak celkovo je hlavna myslienka prave ten sandbox co sa zacal aspon z mojho pohladu dost prejavovat pre nove domeny a ani ja nemam celkom vypilovanu taktiku pre nove weby, urcite ale nebude dobre prelinkovat to z noci na rano z paticiek webov, urcite nie na zaciatok.

  3. to whiter: Opravdu jsi za registraci do katalogů dostal sandbox? nebude to spíš něco jiné… nechávám zaregistrovat do +-150 odkazů a nikdy jsem se s tímto problémem nesetkal.

  4. whiter: ano narazovy linkbuilding zacina byt naozaj nebezpecny(ak nejde o seznam), to iste plati pre reciprocne odkazy a tu som uz zase prezradil az moc :).

  5. dobry clanok, narazovy linkbuilding je ucinny len ak sa jedna o autoritativne weby ktore na teba odkazuju a maju nejaku svoju historiu. Potom ani 1000 odkazov za den ti neuskodi. Ak vsak ide o jasny ucel a odkazy smeruju z roznych pr1+ webov ktore su na webe len par mesiacov, google to nenechava len tak.
    Seznamom sa zatial nezaoberam, nie je mi to treba, toto odvetvie prenechvam bratom cechom :-)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>