Nové reklamné systémy na obzore

Zvažujem, že v rámci racionalizácie času začnem písať pravidelnejšie a zároveň kratšie články. Verím, že to prispeje k pravidelnej návštevnosti. Už teraz mám rozpísaný článok o eshopoch, verím, že sa bude páčiť. No ale späť k téme.

Michal Vilímovský predstavil celkom nečakane ďalšiu službu. Skôr ako sa k nej vyjadrím, rozpíšem sa o inej Vemblovej aktivite. Simultánne s directom beží web Difindo, ktorý ponúka nejaké “komplexné marketingové služby”. Nepodnikám na internete extra dlho, ale už dávno som si všimol, že kvalitné služby podávaju buď úzko špecializované agentúry (a jednotlivci), alebo veľké agentúry, ktoré zamestnávajú odborníkov v každom smere. Bojovať len cenou sa nedá, takýto trend nie je dlhodobo udržateľný (ak nie ste robot). Robiť 10 vecí a každá z nich je iná sa tiež nedá. Nedá, pokiaľ na to nie su ľudia. Pamätám si aké patálie spravila choroba 1 zamestnankyne, práve v spojitosti s directom.

Adwebio.com

Adwebio je klon adbrite, čo je v podstate multifunkčný systém pre všetky možné formy a varianty internetovej reklamy. U nás skoro neznámy. Z môjho pohľadu nič zásadné neprínáša, čo ale môže osloviť je (alebo by mal byť ):

  • triedenie webov (na kvalitné a odpad preč)
  • rozmanité formy reklamy
  • vysoký podiel  z ceny reklamy
  • možnosť určiť si cenu podľa svojho uváženia
  • potencionálny inzerenti z directa a malý výber, čo zvyšuje pravdepodobnosť kúpy reklamy

Celkovo si ale myslím, že adbrite systém nie je šťastná voľba, pretože v podstate je to stále forma PPC a tá už má svoj boom dávno za sebou, skôr práve naopak stúpa počet ľudí, ktorí su nespokojní a okrem bannerovej slepoty, ľudia trpia aj ppc slepotou :) (M.B. asi nebude súhlasiť, ale súdim podľa seba). Ďalšia vec je platobná metóda a tou je len paypal. Aj keď je to rozšírená online peňaženka, firmy a firmičky ju skôr nepoužívajú ako áno. No uvidíme ako sa to bude vyvíjať a či sa to vôbec bude zo strany prevádzkovateľa stíhať. Držím palce.Na Michala je ale spoľah, a netreba sa báť nejakého tunela, ktorý mnohí hneď prorokovali, keď sa malo predávať directoglobal.

Mojoo.cz

Doteraz v podstate ostávalo len pri sľuboch a nie činoch tvorby konkurencie. Mojoo je dnes spustený portál, ktorý je na vlas podobný adwebiu(?). Ponúka ale na viac aj video a invideo reklamu a vraj aj relevantnú ppc. Mojoo má nevýhodu v tom, že nečerpá z popularity tak ako adwebio čerpá z directa. Určite tam budú ešte nejaké vychytávky a zásadnejšie rozdiely, ale ako sa dočítate nižšie ppc ma už moc nezaujíma a nemal som chuť to hlbšie skúmať, tak ako aj adwebio. Majitelia sa určite ozvú a doplnia top dôvody prečo práve ich systém.

Ja osobne som ppc a podobné prd-prd formy opustil, pretože nemám vhodné weby a miniweby som predal. Zisky, ktoré mi to prinášalo boli pre mňa nezaujímavé. Pre mňa ostáva najlepším spôsobom monetizácie webu priamy predaj, či už bannerov (viď. bočný panel), alebo odkazov. Babrať sa niekoľko hodín s webom, ktorý mi potom zarobí 3-5€ mesačne nemá zmysel. Nepodnikám predsa preto, aby si domény zarobili samé na seba, ale preto, aby zarábali pre mňa. To nemusí platiť pre parking, kde je jediná práca registrácia domény a zmena dns. Kto má opačný názor, neváži si svojho času. Ja sa chystám spustiť portál, ktorý bude úzko špecializovaný na bohatý segment trhu – stavebníctvo. Verím, že v prípade úspešného štartu, môže web o rok dávať slušné peniaze (pardón eurá) z priamej inzercie. Áno, priama inzercia je tá správna cesta.

A čo vy? Chystáte sa skúsiť niektorý z hore menovaných systémov?

15 thoughts on “Nové reklamné systémy na obzore

  1. Tento týden jsem spustil payperpost placla.cz .Systém není určen tolik pro rank-honiče, ale pro inzerenty, kteří potřebují šířit dobré povědomí o produktech a službách.

  2. dobrý článok a veta: Nepodnikám predsa preto, aby si domény zarobili samé na seba, ale preto, aby zarábali pre mňa -> je veľmi výstižná a dobrá, častokrát sa stretávam s ludmi ktory len povedia aspon to zarobí na doménu.

  3. Priamy predaj reklamy moze byt problem. Ked si oslovil nas, tak sme sa rychlo dohodli, lebo ta poznam a v pohode reklamu vyskusam. Denne sa mi vsak ozve 10-20 cudzich ludi so vselijakymi ponukami, na ktore uz ani nereagujeme.

  4. All: Diky
    Igor: mas z casti pravdu, ale o tom co cele je. Pre mna tento blog tvori len mizive percento prijmov, ale vybrat spravny segment trhu (tak kde su prachy) a oslovovat potencionalnych klientov, to je predsa podstata podnikania, v najlepsom pripade si najdu oni teba, v tom najhorsom si ich nenajdes ani ty. Tak v tedy by som mozno pouzil ppc, ale to tiez snad len v tedy, ak by som mal navstevnost aspon v rade par stovak UIP.
    Stale vsak nemam problem zohnat inzerenta za priatelnu sumu ak mu das dostatocne fakty, ktorymi podlozis cenu a to hlavne v zahranici, tam to ide raz dva.
    JersyWoo: takyto system u nas chyba, rad vyuzijem ked bude potreba.
    Pedro: nemusi to platit snad este na nejake kvalitne kusky, ktore chcem drzat dlhsie a vyhodne predat, take vsak idu hned. Napriklad nechapem Draga preco sa babre s tymi mfa a potom tam pracne zhana inzerentov za 20-30 korun, ked je programator a moze robit v podstate cokolvek.

  5. Nějaké informace k systému MoJoo.cz
    Systém již běží 2 měsíce a vychytávají se chybky, kterých už by mělo být naprosté minimum.
    Systém MoJoo.cz navíc od konkurenčního systému AdWebio nabízí cílení podle obsahu, větší počet reklamních formátů, narozdíl od AdWebio můžete kredity dobíjet i přes bankovní účet a další možnosti dobíjení se chystají.

  6. Ahoj Tomáši – moc díky za pěkný článek. Přináším pár slov k Adwebiu.

    Adwebio je reklamní systém určený převážně pro zahraniční trhy, konkrétně chceme cílit na USA a Francii a samozřejmě nabrat nějaké weby i v ČR a na Slovensku. To že je tam velká konkurence je pravda a budeme to mít hodně těžké, ale věřím tomu, že prorazíme i když je to jenom PPC. Nabídneme nové formáty, ale trochu jiné než má třeba mojoo. Postupně ten systém budeme dodělávat a přidělávat nové věci, ale nechci nikam spěchat, zatím to bude jenom ppc – bannery a text. Co chceme inzerentům nabídnout?

    1) Kvalitní reklamní prostor – tedy žádné mfa, adult, warez, apod. Všechny weby ručně třídíme.
    2) Provizi 70 – 90% z ceny reklamy. Standardně má každý nový web nastavenou provizi 80%, pro lepší weby pak budeme vyplácet 90%, pro “horší” 70%.
    3) Naše představa je taková, že v systému bude možné kupovat reklamu jak na českých webech, tak třeba na amerických nebo francouzských webech. Máme poměrně dost potenciálních inzerentů, kteří mají zájem v zahraničí.
    4) Hlavní výhodu toho systému spatřuji v tom, že si inzerent může vybrat web na kterém si koupí reklamu, dále v tom, že už není omezení ohledně dobití účtu (stačí jenom zaplatit cenu objednané reklamy). Prostě věřím, že máme co nabídnout a doufám, že postupně budou přibývat nové weby. Aktuálně bychom potřebovali nějaké weby z oblasti stavebnictví nebo strojírenství, případně telekomunikací (něco o mobilech). Máme inzerenta, který je připraven utratit slušné peníze za reklamu.

  7. Aspon to zarobi na domenu, to je mojj pripad :). Ja spravim web, lebo ma to bavi a aj keby som na tom netrhol ani cent, nevadi, aspon som sa zabavil a otestoval nieco nove, napr vyskusal novy script v praxi a podobne :)

  8. Přesně tak, všichni chtěj jen vydělávat a vydělávat, ale to že je to ze začátku bavilo, na to už asi zapoměli. Podle mě ty systémy na zaplacení domény bohatě stačej.
    Koukal jsem na ty systémy a přijde mi že to mojoo je takový vychytanější, no a hlavně v češtině, nechci ani super reklamy, když mi pak na ně nikdo neklikne, raději budu zkoušet sem tam dát reklamu z Čech abych si vydělal aspoň něco..

    Zase co si budem nalhávat adsense je adsense :) a pornoweby ani warez nevedu…

  9. asi sa googlu nepaci ze predavam reklamu, nech mi vleze na hrb 😛
    Je to len umele znizenie GTPR a nie skutocneho PR pretoze minimalne 4 by som mal mat a dalsia vec, nebol prepocet.

  10. urcite nie splacane doma na kolene, ktore hned niekto okopiruje. Ja sa spolieham na direct reklamu bud banerovou formou, alebo ako clanky, hlavne relevantnu, ani ppc nie je moc relevantne a to sa uz vobec neda povedat o tych mini systemoch.

  11. ahoj, ja sa len chcem spýtať či nevieš o existencii nejakého portálu, ktorý by bol niečo medzi ppc a priamym predajom, tzn. registrovali by sa na ňom ako vlastníci stránok tak aj poskytovatelia reklamy, a všetko by sa dohodlo a zariadilo prostredníctvom tohto portálu. na stránke by potom bol vsadený všeobecný kód na štýl adsense, pričom by sa automaticky dosadila reklama, ktorá sa cez tento “sprostredkovateľský” portál dohodla a aktivovala…?

    prípadne ak o ničom takom nevieš, tak mi aspoň napíš čo si o tom myslíš, či je to nápad ktorý by mal šancu prežiť…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>