Predaj domény – doménový marketing

Vždy keď predávam doménu, premýšľam ako osloviť čo najväčšie spektrum zákazníkov. Popri klasickom spôsobe ako nájsť zopár potenciálnych kupujúcich a osloviť ich emailom, telefonicky, prípadne dohodnúť schôdzku ma napadajú aj menej obvyklé spôsoby.

Chcem osloviť zákazníkov, ktorí by mohli mať o doménu záujem, no nevedia o jej predaji. Uznajte že poslať im všetkým email nebude najgeniálnejší ani najjednoduchší spôsob predaja. Preto uvediem príklad kam smerujem :

  • Vlastníte doménu s názvom obce, lokality, nebodaj mesta, alebo kraja. Čo tak si prenajať banner a predaj tejto domény zverejniť v danej lokalite takýmto spôsobom ?
  • Alebo formou PPC. Zaplatíte kľúčové slová, často možno len slovo z názvu domény a inzerujete jej predaj priamo na stránkach, ktoré sa tejto téme venujú.
  • Máte doménu o zubároch ? Prečo ich neosloviť priamo na konferencii, alebo školení ?

V príkladoch by som mohol pokračovať, no už určite rozumiete. Pozrime sa na výhody / nevýhody takéhoto predaja:

Cena. Záleží hlavne od Vašej šikovnosti a nápadu, rovnako ako si prenajať billboard (cca 100 euro/mesiac), si môžete nechať vyrobiť letáčiky a znefunkčniť šoférom stierače za rádovo nižšiu cenu, prípadne inzerciu nastriekať priamo susedovi na omietku :). Ak idete po nižšej cene, tak si neprenajmite reklamný priestor na konferencii vedcov, ktorým chcete predať svoju skvelú doménu o slnečnej energii, ale napríklad pri vstupe do bufetu kam aj tak všetci prídu. Alebo ešte jednoduchšie, umiestnite ju na toalety!

Čas, sa odvíja od nápadu. Napríklad letáčiky budú trvať pomerne dlho, no v obytnej zóne môžu mať vyššiu účinnosť ako pred nákupným centrom. Naopak zaplatiť billboard, prípadne PPC je určite časovo menej náročná záležitosť.

Úspešnosť a ROI sú najzaujímavejším kritériom. Za základ, ktorý Vás privedie na správnu cestu, považujem urobiť si research o potenciálnych kupcoch, hodnote domény a určiť investíciu do marketingu. Na základe výšky investície sa rozhodnite akým spôsobom doménu predáte. Nezabudnite však, že náklady musia korešpondovať s cenou domény.

Ak som Vás inšpiroval a rozhodnete sa menej tradičným spôsobom predávať doménu (alebo aspoň o tom premýšlať), prípadne ste to už v minulosti skúsili, pochváľte sa v komentároch. Teším sa na Vaše nápady, a diskusiu!

5 thoughts on “Predaj domény – doménový marketing

  1. Príbeh s vedcami nebol celkom vymyslený, len išlo o chovateľov. A doménu sme predali do 2 hodín. PPC som skúšal, ale nepredal. Možno nevhodná doména, možno kampaň

  2. Raz som mal velmi kvalitnu domenu, jednoslovna, dobre slovo, dost pouzivane.

    Tak som si otvoril register firiem a postou kontaktoval vsetky firmy, ktore mali v nazve to slovo co bol aj nazov domeny.

    Co Vam budem hovorit, doteraz mi niekto obcas zavola, ze ci este vytvaram tie www stranky.

    Tadial cesta asi nevedie 😀

  3. helo, fajn napady, akurat uvazujem ze mam dve domeny, jedna PR 3 a druha PR 5, kukal som tvoj clanok na to why link, ale lepsie by bolo ponuknut ich priamo segmentu v ktorom som ich prave ja pouzival. co je tvorba webu..

    takze uvazujem nakontaktovat studia co robia weby a ponuknut im prenajom linky. myslim ze je pomerne realne ziskat 10 firiem za 10e na mesiac.

    ten bufet je ok, ale zachod je najlepsi napad 😀 lebo tam chodia skoro vsetci. nalepka na stenu sup, a niekto zavola urcite.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>