Registrácia do katalógov a DMOZ

Trošku zabrdnem do tejto oblasti offpage optimalizácie a som zvedavý na vaše názory a postrehy a hlavne skúsenosti.

Linkbuilding do internetových katalógov je hlavný offpage faktor, zavisí od toho ako kvalitne sa spraví. Sú tu samozrejme aj iné faktory ako vek domény, ranky a iné, ale keď sa spraví linkovanie správne, je to záruka úspechu.

Ako sa zvyšuje konkurencia na internete v jednotlivých oblastiach podnikania, podniky míňajú čoraz viac na optimálizáciu pre vyhľadávače. Chcú byť “vyššie” na kľúčové najviac vyhľadávané frázy, lebo začali chápať, že vyhľadávače majú obrovský potenciál priniesť niekoľkonásobné množstvo návštevníkov a teda prípadne aj zákazníkov. Aby web bol na popredných pozíciách, musí mať relevantný obsah (content is king) a spätné odkazy s kľúčovými slovami. No a práve o tom je spomínaný linkbuilding.

Získavať odkazy sa dá viacerými spôsobmi. Výmenou medzi webmi, nákupom odkazov, prirodzené odkazy a odkazy z katalógov. Posledné dni sa na webtrhu rozpútala diskusia práve o dôležitosti katalógov. Ja mám k tomu jasný postoj a možem napísať, že aj potvrdený skúsenosťami a výsledkami.

Niektorí tvrdia, že platiť za odkazy z katalógov malých a s nízkym Pagerankom (ďalej len PR) sa neoplatí. Tu však treba deliť diskusiu na dve roviny. Jedna je sila odkazu na PR z katalógu a druhá je sila na nejaký “SEO potenciál”, ktorý daný katalóg má. Je jasné, že ak nám ide čisto len o PR, treba spraviť odkazov čo najviac. Je predsa jedno, či máme odkaz v katalógu s PR7, ktorý ma však na danej podstránke PR2 a na nej ďalších 30 odkazov, alebo je odkaz priamo z katalógu s PR2. Práve tu som si všimol, že ako prvé si google všimol odkazy z malých katalógov, asi pre jednoduchšiu indexáciu.

Osobitná kategória je DMOZ katalóg. Jeho význam pre google je obrovský, to je všeobecne známe, tak ako je aj známe, že je veľmi ťažké sa tam dostať. Odkazy sú kontrolované ručne a podmienky na schválenie sú veľmi prísne. Čakanie na schválenie je nekonečne (niekoľkomesačné), ak vôbec. Známe je aj to, že daní editori (nie všetci) sú skorumpovaní. PR na podstránkach je tiež veľmi vysoký, a to aj keď je to 3-5 podstránka, čo je veľmi zaujímavé a dá sa z toho vidieť dôležitosť pre google. Svoje skúsenosti sme zhrnuli v tejto téme o DMOZe a veru neboli pozitívne. Vyzerá to ako keby editori spali.

Aký názor máte vy na túto tématiku? Čo si myslíte o registrovaní do katalógov a kupovaní odkazov? Samozrejme, táto téma je tak obšírna, že by to vyšlo aj na 5 článkov, ale to nebol môj cieľ. Cieľom bolo vyvolať diskusiu práve o katalógoch a nie odkazoch ako takých a ich vplyve na ranky, či postavenie v SERPe.

15 thoughts on “Registrácia do katalógov a DMOZ

  1. Registroval som zatial len dve stranky do DMOZu a prvu som tam mal v priebehu tyzdna a druhu sa mi podarilo dostat v priebehu troch po druhej registracii. Problem bude asi niekde inde a nie v DMOZe a editoroch.

  2. a skusal si tam web davat niekedy teraz povedzme rok dozadu? Ja som si vsimol ze su tam povacsine stare weby a blogy ktore uz bezia par rokov a zrejme par rokov uz budu aj v DMOZe

  3. Sice tiez robime i registracie do katalogov, ale dovolim si nesuhlasit, ze “Linkbuilding do internetových katalógov je hlavný offpage faktor”. Linkbuilding ako taky je najdolezitejsi, ale nie link build. do katalogov. Dolezitejsie su prirodzene odkazy v textoch a dobre vybrate kupovane linky.

    Reg. do katalogov maju ale samozrejme svoje opodstatnenie, hlavne v ziskavani novych navstevnikov, menej pre SEO prinos. Zalezi od kvality prevedenia registracie a od kategorie webu. V mnohych pripadoch je registracia do katalogov vzhladom k pomeru cena/vykon velmi dobrou investiciou.

  4. Ešte pred pár rokmi som si tam vkladal svoju homepage, ktorá ešte ani dnes nie je dokončná ( :-( ). Vtedy som to robil cez nejaky automatizovaný nástroj. Možno sa to tak dá obísť…

  5. Jeste mnohem tezsi nez do Dmoz bylo nekdy dostat se do Yahoo, a Yahoo byl zaklad. Proto prave vzniklo NewHoo (nove Yahoo), a ze zacatku fungovalo rychle a spolehlive. Dnes to zavisi na kategorii a editorovi.

  6. Registracia do katalogov je uplny zaklad offpage optimalizacie, avsak netreba od toho ocakavat vela. Kazdopadne je to velmi lacna investicia (radovo stovky korun), a vas web ma odkaz aj niekolko rokov. Samozrejme takyto odkaz nema velku vahu a rozhodne nie je hlavny offpage faktor.

    Lepsie su uz vyssie spominane kupovane odkazy.

    Dalsou formou su PR clanky s follow odkazom. Google zboznuje ked ide odkaz z podstranky tematicky podobnej vasmu webu.

    Hlavne netreba zabudat na trust rank, velmi dolezita vec. Preto velmi pomahaju odkazy z webov s vysokym trustrankom (DMOZ).

    No najlepsie je, ked web ziskava odkazy sam, pretoze ma zaujimavy obsah. To je zadarmo a su to prirodzene ziskane odkazy.

    Este poznamka k “(content is king)”: Aj ludia z google tvrdia to, ze zaujimavy obsah a casto aktualizovany NIE JE klucom k uspechu a nezarucuje popredne miesta vo vyhladavani. Aj ked je velmi dolezity, neznamena to automaticky uspech.

  7. v obsahu sa mysli skor na to ze ak je zaujimavy budu nan aj odkazy a bude mat pravidelnych navstevnikov, kdezto na obsah ktory je nezaujimavy , neaktualny nibude nikto odkazovat a takisto ho nebude ani nikto hladat
    Inak uplne suhlasim s tym co si napisal

  8. Môžem potvrdiť dôležitosť DMOZ pre Google. Mam stranku v DMOZ a zo statistik vychadza, ze prijatie sposobilo narast navstevnosti priblizne 2,5-krat. Ak si spravne spominam, tak vtedy mi stupol aj PR.

    Ja som bol uspesny na druhy pokus a trvalo to skutocne minimalne mesiac od podania ziadosti.

    Urcite sa nevzdavajte ak vas nevezmu na prvykrat. Zlepsite stranku a prihlaste sa znova.

  9. ono to velmi zalezi od kategorie ako som zistil. Niektore doteraz nemaju editora a zrejme sa o ne nikto nestara a preto to tak dlho trva resp vobec nic sa nedeje

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>