Site wide odkazy

Po nejakej dobe som sa rozhodol oprášiť trochu seo kategóriu. Na domaineri sa snažím trošku rozpútať seo diskusiu, no moc mi to nejde. Neviem, či všetci so mnou súhlasia, alebo sa nikomu nechce hádať (diskutovať samozrejme :) ) ?!

Naposledny som si zobral na mušku tzv. site wide odkazy, teda odkazy, ktoré sú na všetkých podstránkach, obvykle vložené do pätičky stránky. Myslím si, že ľudia trochu pozabudli dobu a nevšimli si, že odkazy tohto typu sú už úplne inak hodnotené. Výborne je to vystihnuté na google-success.com, kde píšu:

If most of your link popularity comes from purchased site-wide links, Google will eventually find and eliminate the value of these links. So it is advisable to buy few single links that would fly under the radar.

Ja tiež uznávam tento postoj. Ak webmaster hľadá len odkaz na výmenu, kde ide čisto len o odkaz s kľučovými slovami, alebo o Pagerank, vybral by som si odkaz z jednej strany a to samozrejme index, kde je najväčšia hodnota rankov.

Naopak, ak by som išiel čisto po návštevnosti pre môj web, kupoval by som site wide odkazy kvôli tomu, že je väčšia pravdepodobnosť, že si ho niekto všimne/klikne naň.

Môžeme teraz pozorovať presný opak, kedy ľudia kupujú odkazy vo veľkom kvôli rankom (hlavne PR) a vôbec si neuvedomujú, že koncentrácia sily ranku je týmto oslabená a zároveň google neprikladá odkazom takú silu, ako keby to bol jeden odkaz. Celkom dobrý príklad, aj keď nie úplne presný sa dá uviesť s odkazom na nejakom fóre. Určite má väčšiu hodnotu odkaz umiestnený v pätičke fóra ako 100x rovnaký odkaz v podpise na danom fóre.

5 thoughts on “Site wide odkazy

  1. “Naopak, ak by som išiel čisto po návštevnosti pre môj web, kupoval by som site wide odkazy kvôli tomu, že je väčšia pravdepodobnosť, že si ho niekto všimne/klikne naň.”

    Tu nejde o to, že či si ho niekto všimne, ale o celkovy počet ex. linkov.

  2. a prave o tom pisem. Sitewide odkazy v tomto stracaju zmysel pretoze ich sila je okresana.
    tybi-seochat.sk:

    Z posledných pozorovaní vyplýva, že Google okresal váhu takýchto odkazov na minimum. Pred tým sa váha sitewide odkazov prirovnávala sile jedného odkazu z tej najrelevantnejšej stránky webu alebo sile stránky s najvyšším PageRank-om. Dnes už to určite neplatí. Niektorí si dokonca vysvetľujú pokles toolbar PageRank-u pri nedávnom PR update práve tým, že majú väčšie množstvo sitewide backlink-ov, ktoré boli devalvované. Ak ste stratili PR aj vy, overte si túto možnú príčinu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>