Vitajte na SvetDomén.sk

Pravidelne, nepravidelné články zamerané predovšetkým na domény. Na Slovensku mladá a málo známa oblasť trhu, ale o to väčší má ziskový potenciál. Zároveň prezentujeme možnosti využitia domény v oblasti internetového marketingu a tiež ako prvotný kapitál firmy, pre jej úspešný začiatok v podnikaní na internete.

Slovník


anchor text – je to slovo alebo slová, cez ktoré sa odkazuje na web. Tento text je umiestnený medzi tagmi


ccTLD – country code top-level domain – národná doména, v našom prípade .SK (.CZ, .DE, .AT…)


DNS – domain name server – systém ktorý poskytuje informácie serveru o doméne na ktorú odkazuje


Doména – je jedinečné označenie stránky – unikátny súbor znakov ktorý ju definuje. Doménu si môžete zaregistrovať a prenajať minimálne na 1 rok.


exspirácia – dátum kedy doméne končí platnosť, dokedy je užívateľom zaplatená


exspirovaná doména – doména ktorá nebola zaplatená na ďalšie obdobie, a bude deaktivovana. Následne nebude vygenerovaná do zony .sk pri najbližšom reštarte DNS.


gTLD – generic top-level domain – generická doména súčasne jedna z kategórií top-level domén. Jadro tvoria .COM, .NET, .INFO, .ORG. Ďalej napríklad .MOBI, .NAME… ktoré však majú v pravidlách rôzne obmedzenia.


landig pages – sú to vstupné stránky, na ktoré sa dostáva návštevník, ktorý príde cez niektorú z foriem odkazov. Môže to byť buď index, alebo skôr iné relevantnejšie podstránky.


linkbuilding – po slovensky tvorba odkazov. Je to sústavná činnosť za účelom získania spätných odkazov pre lepšie pozície, zvýšenie návštevnosti,…


long tail – ide postup v obore seo, kde sa kladie dôraz na menej konkurenčné slová, ktoré v konečnom dôsledku prinesú väčšiu návštevnosť za nižší kapitál.


mfa – z ang. made for adsense, ale v podstate to platí pre všetky weby, ktorých životnosť je len z dôvodu zisku z reklamy, prípadne výnosov z affiliate systémov.


parking – parkovanie domén, možný spôsob zárobku


ppc – z ang. pay per click. Platíte nie za zobrazenie reklamy, ale až po vykonaní akcie, ktorou sa myslí kliknutie na reklamu.


roi – z ang. return of investment. Jednodcuhý výpočet, podľa ktorého zistíte či sa vám vaša investícia oplatila, alebo ste prerobili.


sandbox – ochranný filter vyhľadávačov, ktorý bráni spamerom ľahko manipulovať s výsledkami vyhľadávania.


serp – z ang. search engine result page, teda strana, kde sa zobrazujú výsledky hľadania vo vyhľadávačoch.


site wide odkazy – odkazy, ktoré sú na všetkých podstránkach, najčastejšie vložené do pätičky


sk-nic – správca internetovej domény najvyššej úrovne .SK, ktorá je vyhradená pre slovenský internet.


smm – z ang. social media marketing. Tento marketingový obor reflektuje na momentálny boom okolo sociálnych sieti ako facebook, twitter, myspace a podobne.


subdoména -


tasting – “ochutnávanie” domén, doména sa zaregistruje ale nezaplatí, počas tohto času je možné zistiť traffic, a teda odhadnúť príjmy


traffic – návštevnsť


trust rank – je hodnota podobná pageranku, ktorá by sa dala popísať ako miera dôvery, ktorá sa prenáša formou odkazov z kvalitných webov.


type-in – návštevník priamo zadal url do prehliadača, na jeho privedenie nebol potrebný žiadny odkaz


typo – preklepová doména, objaví sa chybným zadaním požadovanej url, napríklad gogole.com, súčasne solídny zdroj príjmov pre domainera


url – Uniform Resource Locator,  adresa lokácie na sieti internet.

2 komentárov na tému “Slovník

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *