Spätné odkazy – ďalšia šanca pre vás

O predaji odkazov som napísal už asi tri články, v konečnom dôsledku však všetky tri možnosti predaja predstavujú riziko pre predajcu, kedže google ľahko vystopuje “podvod” a následne môže penalizovať web znížením pageranku. Na trhu je ďalší systém, ktorý sľubuje, že penalizovať sa nebude. Najskôr však nejaké info o spätných odkazoch – backlinkoch.

To, čo si myslí Google o kupovaných backlinkoch všetci vieme. Sú zlé, ničia prirodzené výsledky a budú penalizované stratou ranku a stratou sily samotného odkazu. Nedávno sa tak stalo napríklad toplistu, pekný článok o tom píše Martin na jeho blogu. Zatiaľ je to však len tak, že google vie o odkazoch predávaných cez backlinks a jemu podobné systémy, kde je štruktúra rovnaká. Sú vložené cez tabuľky a google sa to naučil rozoznávať.

Taký Yahoo má na vec trochu iný pohľad. Je to aj logické, keďže ako indikátor sa používa hodnota z google toolbaru. Hodím sem však jeden citát kďe yahoo popisuje ako hodnotí pätičkové odkazy. To len na margo tých, čo stále tvrdia, že tieto odkazy su plnohodnotné a ešte lepšie keď sú na každej podstránke. Pripomínam len, že google to berie rovnako.

The irrelevant links at the bottom of a page, which will not be as valuable for a user, don’t add to the quality of the user experience, so we don’t account for those in our ranking. All of those links might still be useful for crawl discovery, but they won’t support the ranking

V dnešnej dobe, keď sú výsledky zväčša skreslené nákupom odkazov, neostáva nič iné, ako si pomôcť tiež :) . Kvalitná optimalizácia webu je základ, ktorý neskôr len napomôže posunu hore na slová, ktoré tvoria text odkazov na web. Odkazy nielen zvyšujú pozície, ale aj zväčšujú SERP a dodávajú samotnému webu váhu a dôležitosť. Veľa podnikateľov na nete si neuvedomuje, aké financie môže ušetriť, keď si zabezpečí dostatočný traffic z vyhľadávačov. Určite mi väčšina z vás potvrdí, že s poklesom pozície čo i len o 2-3 priečky, rapídne klesne aj návštevnosť a tým aj zisky, napríklad z PPC. Prečo je tomu tak, vysvetľuje nasledujúci obrázok.

No a teraz späť k novej službe s odkazmi. Ide o ďašiu ponuku od známej TLA. Služba sa volá Inlinks.com a je vhodná najmä pre blogerov ale aj spravodajské typy webov. Výhoda tejto služby je tá, že google má len mizivú šancu nájsť kúpený odkaz, keďže je v texte a zároveň má neporovnateľnú hodnotu oproti odkazom z pätičky, alebo z boku webu. Cena sa odvíja od zamerania, rankov a návštevnosti webu. Ja odkazy cez podobné služby nepredávam, predávam len priamo, ale keby si mám vybrať, bola by to práve táto služba. Dôvodom by bola spoľahlivosť na TLA a práve typ odkazu. Rozmýšľam ale, že si ich pár kúpim v rámci akcie.

Po zaregistrovaní mi prišiel mail, kde som dostal aj kód pre zľavový kupón. Stačí ak vpíšete pri kúpe reklamy 100free a získate $100, neviem však, do kedy táto akcia platí.

8 thoughts on “Spätné odkazy – ďalšia šanca pre vás

  1. Ako vidim Inlinks je dnesnym top buzzom v tejto sfere :)
    Osobne som sa uz regol a chcel by som vyskusat kupit nejake reklamy, uvidim aka bude ponuka, idem to preskumat.

  2. a povie mi prosim niekto, ako google zisti, ze predavam linky napriklad cez backlinks?
    Ved to nie je mozne, len z webu vycitat, ani v html a ani nikde inde to nie je.
    Jedine, ze by kukal backlinks a postupne penalizoval weby, ale to sa mi zda ako nerealne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>