Zhrnutie faktov pre on-page optimalizáciu

Aj keď som chcel v najbližších dňoch dokončiť článok o LSI, aby doplnil ten predchádzajúci o novom google caffeine, rozhodol som sa mimoriadne upozorniť na jeden veľmi vydarený sumár faktov pre on-page optimalizáciu. Môj najobľubenejší zdroj informácií z tejto oblasti je seomoz.org, kde sa z času na čas vyskytne naozaj dobrý článok alebo video. Tento krát je to super výstižný sumár, ktorý opäť mnohým vytrie zrak (hlavne na webtrhu). Je určený ako začiatočníkom, tak aj pokročilým a je vskutku prepracovaný. Zdá sa mi, že v zahraničí je celkové povedomie o seo vyššie a podložené kvalitnými článkami a faktami, u nás stále po blogoch a fórach kolujú mýty, ktoré si osvojujú ďalší a ďalší, čo je samozrejme smutné. Preto si myslím, že daný článok nie je ničím prevratný, ale mnohých môže vyviesť z omylov pri používaní meta značiek, legendárnej H1, hustote kľúčových slov,… no veď čítajte.

Čo ma zaujalo, čo dávam do pozornosti

  • výstižne vysvetlené meta tagy – ako zaobchádzať s title, description, či keywords
  • niečo o dĺžke a používaní znakov v url
  • vyvrátená teória o potrebe určitej hustoty slov
  • opäť vyzdvihnutie LSI
  • zverejnenie výsledkov analýzy zameranej na h1 a ostatné “háčka”. Výsledok? Význam je mizivý! Používať len pre lepšie štruktúrovanie webu.
  • používajte alt pre obrázky, význam môže byť väčší ako ste si mysleli
  • zvýraznenie boldom, opäť mizivý význam
  • vnútorné prelinkovanie používať skôr v rámci použiteľnosti webu
  • používajte obrázky a videá
  • zaujímavé poznatky o odkazoch v texte a tiež o odkazoch v pätičkách a tiež v sidebaroch –>povinné čítanie pre webtržníkov
  • našiel som v článku veľmi, veľmi zaujímavú vec ohľadne odkazov, ktorá je pre mňa novinka a zároveň mení pre mňa trochu podstatu linkovania.

Je aj tu vidno ako sa dá pokaziť aj taká primitívna vec, ako sú pr články. Zámerne nepíšem ktorá to je, šikovnejší si ju nájdu sami, ostatní budú o túto cennú informáciu ukrátení. Už dávnejšie som chcel napísať jeden článok o tom, ako správne písať pr články, pretože ked pozerám pr servery, tak môžem povedať, že tie články sú bezcenné kvôli spôsobu, akým sú písané. Nakoniec som si to ale rozmyslel z pochopiteľného dôvodu, niekto to musí robiť aj nesprávne, aby to niekto potom mohol robiť správne a byť za to platený :) .

  • pozíciovanie kľúčových slov  – čím bližšie k začiatku textu tým lepšie

Na záver pekný graf o % rozdelení váh medzi jednotlivýmo faktormi, na základne textov a analýz. Obdivujem v tomto tieto veľké firmy, že majú čas a financie na takéto pokusy, a tak overujú a hľadajú nové fakty. Zároveň som im vďačný, že sa s nimi podelia, a preto vždy rád aspoň odkážem na web, myslím, že je to adekvátna odmena. V grafe si všimnite vysoké zastúpenie veku domény (autorita domény) alebo data z hostingu (=> dopad na prelinkovanie porfólia na jednom hoste)

google-ranking-faktory
google ranking faktory

Keďže idem na romantickú večeru a ponáhľam sa, nejdem po sebe už kontrolovať ani pravopis, prosím ospravedlňte teda prípadne chyby, snáď ich obsah vynahradí.

11 thoughts on “Zhrnutie faktov pre on-page optimalizáciu

  1. Hezké shrnutí, jen k tomu grafu: tak, jak jsem text pochopil já, nejedná se výsledek analýz textů, ale o výsledek průzkumu mezi 72 odborníky na SEO (kteří vyjádřili svůj názor/odhad).

  2. Souhlasím s Dolphim, že ta variabilita je u slovanských jazyků důležitější.
    Také si myslím, že pozice v kódu nemusí mít velký význam už jen proto, že nemusí odpovídat rozložení webu. Je třeba si to dát dohromady s pozicemi sitewide prvků jako navigace, hlavičky a patičky.
    Také bych nepodceňoval interní prolinkování a anchor texty interních odkazů…

    Jinak je to velmi pěkný seznam a je v něm rozhodně plno podnětů k zamyšlení nebo spíše k testům.

  3. MartiN: urcite treba rozlisovat seznam a google, vacsina mojich postov (99% )je o googli, pretoze pre seznam seo nie je potrebne. Tam naozaj staci nejaky obsah, titulok a more odkazov ktore sa tvaria ako tak ako prirodzene. Ja osobne sa tiez priklanam k nazoru ze vnutorne odkazy urcite nepomozu vyhladavacom, ak tak sa dostat hlbsie do struktury web, ale pre lepsie pozicie nie.

  4. dekuji za super informace. opravdu bych se s informacemi ve clanku ztotoznil, ackoliv se trosku bojim se na tyto postupy prejit :) je taky pravda, ze seznam se snazi googlu podle me priblizit jak jen to jde, bohuzel se mi vysledky casto rozchazi.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>